ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי רוסיה הייתה ככל הנראה אחראית לשריפה שפרצה בחודש מאי במפעל "דיהל מתכות" בברלין, שם מייצרים בין היתר רכיבים של מערכות הגנה אוויריות אשר מגיעות לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
yk13974858
yk13974858
(סימני השריפה על המפעל בברלין | צילום: Sean Gallup, גטי)
חברת הביטוח שחקרה את השריפה הגישה דוח ולפיו היא קרתה בשל תקלה טכנית, אבל חקירות נוספות במפעל מגלות יותר ויותר סימנים לכך שהשריפה היא עבודה של "מקצוענים מנוסים", כך לפי העיתון. המפעל חזר כבר לייצר מאחר שהאש כמעט שלא פגעה במתקני ייצור הנשק שבו. "נגרם לנו נזק של עשרות מיליוני יורו, אבל 500 העובדים של המפעל חזרו לייצר מסביב לשעון", אמר המנכ"ל תומאס הור.
דובר הממשלה, שטפן הברשטייט, נשאל על ידי עיתונאים האם הגיעו לממשלתו דיווחים מסוכנויות ביון זרות לגבי מעורבות רוסית בשריפה. "אני לא יכול להגיב על נושאים מודיעיניים באופן עקרוני", ענה, "ולכן לא אענה גם על הנושא הזה, בין אם הוא נכון או לא".
התביעה הכללית בגרמניה לא פתחה עדיין בחקירה כדי לבדוק את הסיבות ל"תקלה הטכנית", אבל גורמי חקירה גרמניים מעוניינים לפתוח בחקירות לגבי שריפות דומות שקרו במפעלים אחרים. זאת על רקע סימנים שהולכים ומצטברים כי ישנה פעילות ביון הכוללת הפעלת סוכנים ומרגלים רוסים על אדמת גרמניה. זאת מאחר שהגרמנים הם ספקי הנשק העיקריים לאוקראינה, והלב של לוגיסטיקת הסיוע למדינה.