"ההכרה במדינה פלסטינית אינה עומדת יותר על הפרק בשל התקפת חמאס וזוועות 7 באוקטובר" – כך הכריז אתמול ז'ורדן ברדלה, המועמד לראשות הממשלה מטעם "האיחוד הלאומי", מפלגתה של מרין לה פן.
בתגובה לשאלתה של כתבת "ידיעות אחרונות", במהלך מסיבת עיתונאים שקיים, אמר ברדלה כי "הימין הצרפתי תמיד תמך בפתרון שתי המדינות. למדינה פלסטינית יש זכויות – אך גם התחייבויות. להכיר כעת במדינה פלסטינית זה יהיה פרס לטרור והכרה פוליטית בארגון הקורא באמנה שלו להשמדת מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
yk13975150
yk13975150
(ז'ורדן ברדלה | צילום: Ludovic Marin, איי־אף־פי)
כשנשאל האם ממשלת צרפת בראשותו תתערב במקרה של מלחמה בין ישראל ללבנון, התחמק ברדלה מלהשיב אך אמר כי "אם ההתקפה תגיע גם מאיראן, צרפת תשתתף כמובן בהגנה על ישראל". הוא אף הסביר כי מלחמה בלבנון עלולה להיות מסוכנת ביותר מאחר ש"לחיזבאללה יש פי עשרה תחמושת מאשר לחמאס".
גם נושא האנטישמיות עלה. ברדלה ביקר את מפלגתו של ז'אן-לוק מלנשון, "צרפת המורדת", שליבתה את ההפגנות נגד ישראל במהלך מערכת הבחירות לפרלמנט האירופי, ואמר כי "רבים מהפוליטיקאים בשמאל ובשמאל הקיצוני תרמו לאווירה האנטישמית בצרפת מאז 7 באוקטובר מטעמים פוליטיים. אנחנו נהיה המגן לאזרחינו היהודים". עם זאת, הוא לא פירט כיצד יילחם באנטישמיות.
ברדלה הזכיר במסיבת העיתונאים את הנושאים שבהם מתמקדת מפלגתו: הוא מציע להוריד מסים, לבטל את הזכות לדרכון צרפתי באופן אוטומטי לאלו שנולדו בצרפת, להגביר את ההגבלות על ההגירה, לחוקק חוקים נגד האיסלאם הקיצוני ולהגן על מורים מפני אלימות תלמידים. הוא אף הסביר כי לא יכהן כראש ממשלה אם לא יקבל רוב מוחלט באסיפה הלאומית. "אני לא רוצה להיות ראש ממשלה עבור הכבוד", אמר, "אם לא יהיה לי רוב תוגש נגדנו הצעת אי-אמון אחרי 15 יום. אני כאן כדי לממש את מדיניות המפלגה". אף שדיבר על שלל נושאים, החלקים בנאומו שזכו לכותרות ולכיסוי נרחב בעיתוני צרפת היו אלה שנגעו לסכסוך הישראלי-פלסטיני וליהודים.
מפלגת "האיחוד הלאומי" מובילה כרגע בסקרים בצרפת עם 34.6%, כשמאחוריה איחוד מפלגות השמאל – "החזית העממית החדשה", עם 28.2%. מפלגתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאת מסע הבחירות שלה מוביל ראש הממשלה גבריאל אטאל, נמצאת במקום השלישי עם 20% בלבד.