תביעה ראשונה על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות הוגשה בדרום-קוריאה נגד שבעה בכירים ישראלים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ ישראל כ"ץ, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.
זו התלונה השנייה שמוגשת נגד בן גביר מפרוץ המלחמה (הראשונה הוגשה בנורווגיה, ושם תיק החקירה נסגר), והראשונה שמוגשת נגד סמוטריץ'. התביעה קוראת להעמיד לדין את הבכירים בגין פשעים שביצעו לכאורה במסגרת המלחמה. היא הוגשה לסוכנות החקירות של משטרת דרום-קוריאה על ידי ארגון המתקרא PSPD, ומזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית.
גורמים במשרד החוץ של דרום-קוריאה, נציין, לא מקנים חשיבות לתביעה שנועדה בעיקר למשוך תשומת לב תקשורתית. להערכתם, לא תהיה לה היתכנות להתקדם מבחינה משפטית.
למרות זאת, וכדי להימנע מכל אפשרות להסתבכות, ל"ידיעות אחרונות" נודע כי משרד החוץ הנחה את השר בן גביר ואישים נוספים שמוזכרים בתביעה להתייעץ עימם טרם נסיעה עתידית לדרום-קוריאה, כדי להימנע מסיכונים שלא לצורך. משרד המשפטים והייעוץ המשפטי לממשלה מעורבים במקרה ופועלים להגנה משפטית לכל הבכירים.