אחרי עשרה ימים שבהם היה בחזקת נעדר, גבר מקליפורניה שיצא לטייל בהרים בצפון המדינה ונעלם – נמצא בחיים.
לוקאס מק'קליש בן ה-34 יצא ב-11 ביוני מביתו בעיירה בולדר קריק לטיול בהרי סנטה קרוז בקליפורניה. הטיול שלו אמור היה להימשך שלוש שעות, ולכן הוא לא טרח לספר לאיש לאן מועדות פניו. מק'קליש גם עזב את ביתו עם ציוד מינימלי, בלי טלפון – ואפילו לא לבש חולצה. הוא סיפר כי חבש כובע, נעל נעלי הרים והצטייד בפנס ובמספריים מתקפלים.
1 צפייה בגלריה
yk13975196
yk13975196
(לוקאס מק'קליש)
אלא שדי מהר הוא הלך לאיבוד, בין השאר בגלל ששריפות היער באזור הרסו את השילוט ואת סימני דרך. רק ב-16 ביוני, כשלא הגיע לארוחה משפחתית לרגל "יום האב", ניסו קרוביו לצלצל אליו כדי לברר מה קורה. כשלא ענה ואחר כך גם לא נמצא בבית – משפחתו דיווחה שהוא נעדר.
הרשויות פתחו במבצע חיפושים, וב-20 ביוני אותר מק'קליש על ידי רחפן. הוא היה בהרים, בעומק היער. הוא לא סבל מחבלות חמורות ומצבו הגופני היה סביר לחלוטין. כיצד שרד? בריאיון לתקשורת האמריקאית הוא סיפר כי במקביל לניסיונותיו למצוא את הדרך הביתה, הוא חיפש בכל יום מקור מים. כשמצא נחל או מעיין הוא שתה, ואז מילא את אחת הנעליים שלו במים והמשיך לצעוד. כך הוא הצליח לשתות כמה ליטרים מדי יום. בנוסף, הוא ליקט פירות יער, כך שבטנו לא הייתה לגמרי ריקה.
גורמים בשירותי הכיבוי של סנטה קרוז, שסייעו בחיפושים, סיפרו כי התקבלו כמה עדויות של אנשים שסיפרו כי "הם שמעו מישהו זועק לעזרה, אך בשל הצמחייה העבותה היה קשה לקבוע היכן האדם הזה נמצא".