צה"ל הודיע אמש כי רב-סמל מוחמד אלאטרש, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר - וגופתו נחטפה לרצועת עזה. מותו נקבע על בסיס מידע מהימן שהתקבל בעניינו.
רק בתחילת דצמבר נודע למשפחתו של אלאטרש (39) כי הוא מוגדר חטוף ברצועת עזה, אחרי שמאז מתקפת הפתע של חמאס לא ידעו קרוביו מה עלה בגורלו. אלאטרש, תושב סעווה שבנגב, היה נשוי לשתי נשים, ויש לו 13 ילדים - האחרונה שבהם נולדה לפני תשעה חודשים.
1 צפייה בגלריה
yk13975763
yk13975763
(רס"ם מוחמד אלאטרש)
מנהל פורום הנפגעים בחברה הבדואית, ואחיד אלהוזייל, אמר כי "בתקופת המלחמה ליווינו את בני המשפחה, היה להם קשה לאחר שמוחמד נחטף ולא ידעו מה עלה בגורלו. לצערנו הרב הוא נרצח. הילדים חיכו לאבא. אנחנו מקווים שמי שחי יחזור בריא ושלם ומי שמת שיחזור לקבורה. זה אירוע טרגי. יש מעט נחמה בכך שלא עבר עינויים".
אביו, איברהים, אמר בדצמבר: "מאז תחילת המלחמה לא קיבלנו עליו שום מידע. פנינו להמון גורמים, ולצערי לא היו תשובות. רק לפני כמה ימים התחלנו לקבל פרטים על זה שאולי הוא נמצא בין החטופים". האב הוסיף אז כי הוא מחכה לשמוע על מצבו של בנו, ולפחות "לשמוע את קולו". מספר ימים לאחר ההודעה הוא סיפר כי "בכל החודשיים האלה לא ידענו כלום, המשפחה רק רצתה לדעת אם הוא חי או מת. כשהודיעו לנו שהוא חטוף, הרגשנו הקלה שאנחנו יודעים משהו, שהוא נמצא באיזה מקום".
הוא סיפר אז גם על המשפחה הגדולה של מוחמד: "הוא נשוי עם שתי נשים ו-13 ילדים, הגדולה בת 18 והקטנה בת שלושה חודשים - והייתה בת חודש כשהוא נחטף. יש לו 22 אחים ואחיות, שתמיד שואלים מה איתו. עכשיו הם קצת יותר רגועים, אומרים שיחזור בחיים ושהם לא יגעו בו. אנחנו רוצים שיחזור למשפחה שלו, לילדים שלו".
דודו של אלאטרש הוסיף: "לא קל לנו להתמודד עם אווירה כל כך קשה. אנחנו מקווים שנקבל בשורות טובות שיחזירו לכולנו את השמחה. הילדים כל יום שואלים על האב מתי הוא חוזר, ואין לנו איך לספק תשובות".