תושבי רמת שלמה בצפון ירושלים נבהלו אתמול בעקבות תיעוד של אדם המוציא נשק מחלון רכב כחלק משיירת חתונה שעברה בשכונה. התיעוד החריג עורר במהירות תגובות זועמות ברשתות והמשטרה מיהרה לפתוח בחקירה. תוצאותיה היו שונות מאוד ממה שהסעיר את התושבים.
1 צפייה בגלריה
yk13975777
yk13975777
(הסרטון משיירת החתונה שזרע בהלה | תיעוד מתוך הרשתות החברתיות)
מהמשטרה נמסר כי בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה על המקרה, "בוצעו פעולות חקירה מהירות במחוז ירושלים במטרה להתחקות אחר הרכב והחשוד שמופיע בתיעוד". לאחר מכן, לפי המשטרה, התפרסם התיעוד גם ברשתות תחת כיתוב המכוון לכך שמדובר, ככל הנראה, בבני מיעוטים: "בלי פחד ובלי לדפוק חשבון, מסתובבים בתוכנו עם נשקים שלופים, צולם היום בכיכר רמת שלמה".
אולם לאחר שהצליחו שוטרי תחנת לב הבירה לאתר את הרכב ואת האדם שהוציא את הנשק מהחלון במהלך שיירת החתונה, התברר כי "מדובר בחייל צה"ל בשירות סדיר, תושב נווה יעקב, עם נשק צה"לי. החייל שגרם בהתנהלותו חסרת האחריות לבהלה בקרב מי שהיה באזור עוכב לחקירה בתחנת לב הבירה, ובהמשך יועבר דיווח על אודות המקרה למצ"ח".
לפי המשטרה, "מדובר במקרה נוסף הממחיש את הקלות הבלתי נסבלת שבה מידע מעוות מופץ ברשתות החברתיות, ובמקרה הזה – תיעוד שמקבל פרשנות שגויה שיש בה כדי להטעות או להבהיל את הציבור".