כיתות הכוננות בישראל יצוידו ב-6,000 מכשירי קשר – כפול ממה שהיה עד כה. בהמשך יסופקו עוד מכשירים ובסך הכל עד 14,000 מכשירים הפועלים על תשתית הסלולר ומאפשרים תקשורת מהירה בפריסה ארצית. כך עולה מחידוש הסכם ההתקשרות בין החשב הכללי לבין קבוצת YTcom, המספקת לגופי ממשלה (משטרה, מכבי אש ועוד) את מערכת התקשורת החכמה שלה "איזי טו טוק" לתקופה נוספת של 30 חודשים.
כזכור לאור הפקת הלקחים בעקבות אירועי 7 באוקטובר, החליט המשרד לביטחון לאומי להרחיב את מערך כיתות הכוננות של המשטרה לכל המרחב העירוני ברחבי הארץ, תוך הקמת מאות כיתות כוננות שיוכפפו למפקדי המשטרה בכל מקום, ולצייד את כלל כיתות הכוננות במערכת הקשר הארצית החכמה. מעתה כיתות הכוננות בישראל יהיו מחוברות ברשת אחת עם המגיבים הראשונים וכוחות ההצלה.
ניר שאול, מנכ"ל ובעלים של קבוצת YTcom, אמר כי המכשיר שיסופק כעת לכיתות הכוננות באמצעות המשטרה כולל פיצ'ר חדש, שבו תינתן להן עדיפות ברשת בזמן חירום שיוצר עומס רב על רשת הסלולר. "המערכת תאפשר לכוחות האזרחיים ולכוחות הביטחון וההצלה לעבוד יחדיו בהרמוניה מלאה בחירום ובשגרה, תשפר את מהירות התגובה והפעילות בשטח ובכך תתרום להצלת חיי אדם", אמר שאול.
המכשיר הוא דואלי ונותן אפשרות גם לקשר אלחוטי, ומאפשר שידור מצוקה חכם למערכת הפועלת כעמדת שליטה ראשית לכל מכשירי הקשר של הארגון.