לא רק התחבורה הציבורית מתייקרת, גם תעריפי הנסיעה הבין-עירונית במוניות – נסיעות של 20-30 ק"מ צפויות לעלות ב-20%. כך התברר אתמול בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא. ההערכה היא כי תוך חודש ייכנסו המחירים לתוקפם.
לפי משרד התחבורה, החל מהק"מ ה-11 של נסיעה במונית התעריף יגדל ב-1.75 שקל. בנסיעה של עד 5 ק"מ המחיר יעלה ב-1.2%, בנסיעה של 5-10 ק"מ יעלה התעריף ב-0.6%, בנסיעה של 10-15 ק"מ יעלה התעריף ב-5% ובנסיעה של 20-30 ק"מ – נסיעה בין-עירונית, יעלה כאמור התעריף ב-20%. הנהגים הסכימו כי תעריף הנסיעות העירוניות לא יוצמד למדד כפי שסוכם איתם ותתבצע עלייה מינורית במחירן.
1 צפייה בגלריה
yk13976416
yk13976416
(צילום: יחסי ציבור)
בדיון עלו טענות נהגי המוניות כי התעריפים הנוכחיים בנסיעות בין-עירוניות אינם כדאיים. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, אמר כי במצב שנוצר נהגי מוניות לא לוקחים נסיעות בין-עירוניות והציבור נפגע. זאת לנוכח הפקקים שמאריכים את משך הנסיעה ועלותה, באותן נסיעות שמתבצעות לפי תעריף נתון. כזכור, משרד התחבורה מפרסם מחירון לנסיעות בין-עירוניות וזכותו של הנוסע לדרוש כי יחויב על פי המחירון.
חבר הנהלת ארגון המוניות, יהודה מזרחי, שהשתתף בדיון אמר כי "האוצר או משרד התחבורה לא עושים טובה לנהגי המוניות, ויתרנו על ההצמדה בנסיעות העירוניות".
היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש שוועדת המחירים תסיים את הטיפול בנושא תוך חודש, וקרא לפרסם את חוות הדעת – כך שהנהגים יוכלו להגיב לה.
העלייה במחיר הנסיעה במוניות מצטרפת לעלייה של כ-5%-10% במחירי התחבורה הציבורית למשלמים באפליקציות התשלומים (מוביט, הופ-און וכד'), שנכנסה לתוקפה אתמול. העלייה תחל ב-1 ביולי גם למשלמים ברב-קו.