יותר מחמש שנים לאחר שנעצר בבריטניה, מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' הסכים להודות באשמה של הפרת חוק הריגול האמריקאי. ההסכם יאפשר לו להשתחרר מהמעצר ולשוב לביתו באוסטרליה. אסאנג' צפוי להודות השבוע באשמה פלילית של קשירת קשר להשגת מסמכים ביטחוניים מסווגים של ארה"ב וחשיפתם.
לפי מסמכי בית המשפט הפדרלי שנחשפו, אסאנג' הגיע להסדר טיעון עם משרד המשפטים האמריקאי שמאפשר לו להימנע ממעצר בארה"ב. הוא יודה בהפרת חוק הריגול, והתובעים ידרשו עונש של 62 חודשי מאסר, שיומרו בזמן המעצר שריצה בלונדון.
1 צפייה בגלריה
yk13976558
yk13976558
(צילום: רויטרס)
הסדר הטיעון חייב להיות מאושר על ידי שופט פדרלי. בית המשפט באיי מריאנה הצפוניים, טריטוריה של ארה"ב באוקיינוס השקט סמוך לאוסטרליה, קבע דיון בנושא וגזר הדין צפוי להינתן השבוע. אסאנג' המריא אתמול מבנגקוק למקום המשפט.
הסדר הטיעון שם סוף לסאגה ארוכת שנים, שבמהלכה דרשה ארה"ב מבריטניה להסגיר את אסאנג' לידיה. אסאנג' עלה לכותרות ב-2010, אחרי שאתר ההדלפות שלו החל לפרסם מסמכים מסווגים של צבא ארה"ב ומחלקת המדינה בנוגע למלחמות באפגניסטן ובעיראק וליחסים הדיפלומטיים של ארה"ב. במסמכים הופיעו עדויות על תקלות מביכות של הכוחות והפרות של זכויות אדם.
אסאנג' נעצר ב-2019 על ידי משטרת בריטניה בשגרירות אקוודור בלונדון, שם זכה למקלט מדיני. מעצרו התאפשר אחרי שאקוודור הסירה את החסינות הדיפלומטית שלו.