הרמטכ"ל רא”ל הרצי הלוי החליט למנות את מזכירת הפיקוד העליון, סא"ל עדי סבג, לתפקיד ראש תחום ביקורת חרבות ברזל, החלטה שמעוררת זעם בצבא. סבג עבדה בכפיפות ללשכת הרמטכ"ל גם בזמן המלחמה.
לדברי בכיר בצה"ל, ההחלטה הזו דומה לכך שראש הממשלה היה ממנה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לתפקיד דומה של תחקיר הדרג המדיני, והיא "מלמדת על ניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח".
זו לא הפעם הראשונה שהרמטכ"ל מקבל החלטה תמוהה בזמן המלחמה. לפני שלושה חודשים נחשף ב-ynet כי הלוי החליט להקפיא את הוועדות החיצוניות לבחינת מחדל 7 באוקטובר, עד לסיום התחקירים הפנימיים של צה"ל. בין הבודקים היו אמורים להיות הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז, והאלופים בדימוס יואב הר אבן, אהרן זאבי-פרקש וסמי תורג'מן. הלוי נאלץ לחזור בו בעקבות הביקורת של הדרג המדיני שלא עודכן.
הלוי ספג ביקורת גם על החלטתו למנות את ראש חטיבת המבצעים, תא"ל שלומי בינדר, לראש אגף המודיעין במקומו של האלוף אהרון חליוה, מבלי שהוצג למשפחות השכולות ולציבור תחקיר ש"מנקה" את הקצין הבכיר מאחריות.
גורמים בצבא אמרו כי גם מקצועית וגם למראית עין לא היה נכון למנות את הקצינה הזו לתפקיד. "במקום למנות לתפקיד הזה את המזכירה שלו הוא היה צריך למנות קצינה אחרת שמיועדת לקידום ואינה קשורה ללשכה", אמרו הגורמים.
דובר צה"ל מסר: "מדובר בקצינת מטה ראויה ומקצועית אשר סוכמה לקידום, ונבחרה מבין מספר מועמדים שהתמודדו לתפקיד. המנהלת שתוקם, בכפיפות ישירה לסגן הרמטכ״ל, נועדה להוות גוף מטכ״לי שירכז את הביקורות החיצוניות ותהליכי למידה רוחביים מהמלחמה. נדגיש כי הגוף אינו אמון על התחקור עצמו, אלא על ריכוז, תיאום וסנכרון בין הגופים השונים ונדרשת היכרות מעמיקה עם צה״ל בכלל, והמטה הכללי בפרט”.