הרבה זמן לא היה באזז כזה סביב זר שמגיע לקבוצה בארץ שהיא לא מכבי ת"א. הכדורסל הישראלי התעורר אתמול למציאות חדשה: הפועל ת"א מצליחה להנחית שחקן יורוליג מוכח על הראש של האימפריה האירופית.
הבעלים עופר ינאי הצהיר לא פעם בשנה האחרונה על רצונו להגיע למפעל הבכיר של היבשת, והוכחה אמיתית ראשונה לכוונות שלו היא החתמתו של סנטר פנרבחצ'ה בעונה החולפת, ג'ונתן מוטלי (29, 2.06), לשנתיים תמורת שכר שיא במועדון – 1.5 מיליון דולר לעונה – לא כולל בונוסים. מדובר בסכומים שגם מכבי ת"א לא ממהרת לשלם. מעבר לעובדה שמדובר בשחקן יורוליג לגיטימי שהעמיד בעונה החולפת ממוצעים מרשימים של 14.5 נקודות ו-4.9 ריבאונדים בליגה הטורקית ו-11.2 נקודות לצד 4.2 ריבאונדים ביורוליג, מדובר באמירה חד-משמעית של האדומים לגבי היכולות הכלכליות שלהם.
1 צפייה בגלריה
yk13976139
yk13976139
(צילום: NDREJ CUKIC/EPA)
המטרה של הפועל בעונה הקרובה תהיה לבנות סגל שיתחרה ברצינות על זכייה ביורוקאפ, כאשר הפרס נחשק במיוחד – כרטיס ליורוליג. "ההחתמה הזאת מבהירה עד כמה השאיפות שלנו גבוהות", הצהיר המנהל המקצועי החדש ג'ורג חינאס.
מה שמדהים הוא שמוטלי, על פי דיווחים, היה מועמד למספר קבוצות יורוליג, כולל מכבי ת"א שהכניסה את שמו של הסנטר לרשימת המועמדים שלה כמחליף לג'וש ניבו. למוטלי היו הצעות של יותר ממיליון דולר, ובהפועל ת"א הבינו שכדי להביא קליבר כזה הם צריכים לשלם סכום לא שגרתי. מה שעוד סייע בחיבור עם מוטלי היה הקשר שלו עם המאמן סטפנוס דדאס מהתקופה שבה היה עוזר מאמן בפנר.

חוזה המיליונים של תומר גינת

על פי דיווחים ביוון, השחקן הבא שהפועל מסמנת הוא גארד צסק"א מוסקבה אוליבייה האנלן (31, 1.93 מ') שהחל את העונה שעברה בווארזה האיטלקית. גם שמו של כוכב פרומיתאס היוונית, האנטר הייל (26, 1.91), עלה.
מהלך משמעותי נוסף של ינאי הוא ההחלטה לשדרג את שכרו של תומר גינת מ-200 אלף דולר לעונה, ל-1.5 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות, כדי לשכנע אותו להישאר. היעד הבא בגזרת הישראלים הוא רכז וילרבאן נועם יעקב, כאשר עד כה צורפו גיא פלטין ועוז בלייזר.
טניס-שולחן. הפועל נוף הגליל זכתה באליפות והשלימה דאבל שני בתולדותיה, לאחר 0:4 ביתי על מכבי דימונה ו-0:2 בגמר הפלייאוף. (ספי פסטרנק)