• כמו תמיד בעונת ההשקות השנתית של דגמי הטלוויזיה החדשים, החברות מנופפות בשלל חידושים, אבל כדאי לשים לב מה רלוונטי לכם. אם קניתם טלוויזיה בשנתיים האחרונות, אין סיבה להחליף אלא אם אתם משדרגים לטכנולוגיה אחרת. קחו בחשבון שהשדרוג יסתכם בתוספת של אלפי שקלים.
• לכמות וכיוון האור בחדר שבו מצויה הטלוויזיה יש משמעות בהחלטה על בחירת המסך. מי שצופים בסרט על גבי מסך באיכות ירודה יראו בקושי את המתרחש בסצנות חשוכות יחסית. ככלל, בכל טלוויזיה אם אתם רואים על המסך את השתקפות החדר יותר מאשר את מה שמשודר, הגיע הזמן להחליף.
• יוני הוא החודש הטוב בשנה להחלפת טלוויזיה, כך העלתה בדיקה של תנודות המחירים של טלוויזיות באתר זאפ בין החודשים יוני 2021 ליוני 2024, שערך שחר שושן. הסיבה: ביוני-יולי משיקות החברות את הדגמים החדשים, והן מעוניינות להיפטר מהדגמים הקודמים ומציעות אותם במחירים אטרקטיביים.
• יבוא מקביל עלול להיות בעיה. היצרנים בחו"ל "נועלים" את המכשירים לפי אזור השיווק שבו הם אמורים להימכר. הטלוויזיות ביבוא מקביל הנמכרות בישראל, יועדו לא פעם במקור לירדן או לאזורי יהודה ושומרון. וכך, הרוכשים עלולים לגלות שהאפליקציות הישראליות כמו סלקום טי-וי או פרטנר טי-וי לא יעבדו, גם לא דיסני ישראל, ובחלק מהמקרים אפילו נטפליקס. אם נתקלתם בטלוויזיה זולה בצורה יוצאת דופן, שאלו את המוכר מי נותן אחריות. לכל חברה המשווקת בארץ יש יבואן רשמי.
(בסיוע שחר שושן, עורך התוכן ב-WiseBuy מקבוצת זאפ)