חדשות טובות למבקרים בשוק מחנה יהודה בירושלים: מאמצע חודש יולי, 18.7, יהפוך רחוב אגריפס לחד-סטרי וישמש כמדרחוב בחלקו.
2 צפייה בגלריה
yk13978085
yk13978085
("הישג בטיחותי־הליכתי מהחשובים בירושלים" | צילום: עמית שאבי)
המהלך יבוצע מ-18:00 ביום חמישי ועד כניסת השבת מדי שבוע לטובת בטיחות הולכי הרגל ופתיחת מרחב התנועה במקום הדחוק והעמוס. הוא אף עשוי לשפר משמעותית את חווית הסוחרים והקונים במקום. כצעד ראשוני ייסגר הנתיב הצמוד לשוק, ובעתיד אולי יראו לנכון גם להגביל את הנתיב השני.
"מדובר בבשורה חשובה לתושבי ירושלים, לטובת הקונים והמבקרים בשוק מחנה יהודה, הסוחרים ותושבי שכונת נחלאות", תיאר משה ליאון, ראש עיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
yk13978086
yk13978086
הדמיה של המדרחוב בשוק מחנה יהודה | צילום: איקן מס מדיה
כבר זמן רב שנשמעים קולות אשר טוענים שיש להגביל את תנועת כלי הרכב באזור בסופי השבוע – בשל כמות האנשים הרבה, הפקקים והצפיפות באזור. השוק הומה אנשים בימי שישי, והפחתת כמות כלי הרכב יכולה להפחית את הסיכון לתאונות ולשמור על בטיחותם של הולכי הרגל.
"התוכנית תסייע להפחתת עומסי התנועה, תגדיל את מרחב ההליכה ותאפשר חוויית ביקור נעימה ובטוחה יותר בשוק", הסביר ראש העירייה.
לפי העירייה, הנתיב היורד בכיוון רחוב אגריפס – מרחוב כי״ח ועד רחוב בית יעקב, הנתיב שצמוד לשוק, יבוטל לתנועת כלי רכב. זאת פרט למקטע קטן, שבין רחוב מחנה יהודה לרחוב הערמונים, במטרה לאפשר תנועתיות סביב רחובות השכונה, חניה בחניונים הסמוכים ופריקה וטעינה כהרגלה בבניין עיני וברחוב מחנה יהודה.
הנסיעה במקטע באגריפס (בין רחוב הערמונים לרחוב בית יעקב) לא תתאפשר רק במהלך פרק הזמן המוזכר לעיל. ״הפיכת רחוב אגריפס למרחב הליכתי בסופי השבוע, הוא הישג בטיחותי-הליכתי מהחשובים בירושלים", אמר טלי פרידמן, יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה. "אנו סמוכים ובטוחים כי מרחב הליכתי ברחוב אגריפס לא רק יבטיח את באי השוק וקוניו, אלא יבטיח את המשך שגשוגו של השוק, יביא לצמיחה בקרב בעלי העסקים והסוחרים וישרת את באיו בנוחות ובבטחה".
התוכנית תבוצע על ידי עיריית ירושלים בשיתוף מינהל קהילתי "לב העיר", ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ומשטרת ישראל.