בית הדין הצבאי הרשיע אתמול את סגן אלוף דן שרוני, הקצין שצילם עשרות חיילות ואזרחיות במצבים אינטימיים, בעשרות עבירות של מעשים מגונים וחדירה לפרטיות. השופטים קבעו כי שרוני צילם בסתר חיילות תחת פיקודו, שחלקן היו בעירום מלא או חלקי, ופעל באופן מחושב כששמר את צילומיהן בתיקיות מסודרות - במה שתיארו כ"כונן כחול".
1 צפייה בגלריה
yk13978090
yk13978090
(דן שרוני | צילום: יובל חן)
שרוני, לשעבר מפקד בבה"ד 6, הורשע ב-67 עבירות - בהן 23 עבירות של מעשים מגונים ו-39 של פגיעה בפרטיות וכן בניסיון מעשה מגונה. "מדובר באדם מתוחכם, מחושב ומניפולטיבי", אמרו השופטים.
שרוני נעצר בנובמבר 2021, ובשנה שעברה קבע בית הדין הצבאי כי ישוחרר למעצר בית. בספטמבר 2022 הפרקליטות הצבאית חזרה בה מהסדר טיעון שנוי במחלוקת שנחתם עימו, ונחשף ב"ידיעות אחרונות", ולפיו יתאפשר לו להשלים שנתיים נוספות בצבא ללא תפקיד, כדי להיות זכאי לפנסיה צבאית.
בבית המשפט נכחו היום כמה מנפגעותיו של שרוני, בהן מיקה סברסקי, בת ה-27, שאמרה כי היא מקווה שיוטל עליו עונש כבד. "עד שהוא לא ייכנס לכלא, לא יהיה לנו יום ולא לילה. אחרי שנים של גיהינום, כולם ראו מי זה דן שרוני".
עו"ד דין כוכבי ועו"ד אורית חיון, שמייצגים חלק מהנפגעות, מסרו: "אנו מאמינים כי הקו הנוקשה אותו נקטו השופטים יקבל ביטוי גם בגזר הדין". פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד סא"ל במיל' ענבר קידר-ברוך, שמייצגות שתיים מהנפגעות, מסרו: "שרוני ביצע את המעשים החמורים בין היתר כלפי חיילות הכפופות לו, ובכך הפר את האמון הרב שהן נתנו במי שהיה מפקדן הנערץ. אנו קוראות לבית הדין להורידו לדרגת טוראי". עו"ד אפרת נחמני-בר, שמייצגת עשר נפגעות: "זו הזדמנות לקרוא למשרד הביטחון ולצה"ל להציע לנפגעות פיצוי".
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו".