לעודד בן עמי הייתה חידה מסקרנת בפתיחת "שש עם" בחדשות קשת: "האם יושב ראש האופוזיציה לפיד יסכים לשריין למנסור עבאס מקום ברשימת יש עתיד? מיד לפיד יהיה כאן". ח"כ יאיר לפיד אכן ישב באולפן וחיכה לתורו. לא נותר אלא להמתין ולראות אם הכותרת המפתה מכילה בשר או שהיא קליק-בייט טלוויזיוני.
1 צפייה בגלריה
yk13978508
yk13978508
(הבטחות צריך לקיים. "שש עם")
והנה יצא לדרך הנופשון של לפיד בסוויטה הקבועה שלו בקלאב הוטל בן עמי, אבל השאלה על ח"כ עבאס איננה. למעשה, המגיש אפילו לא שאל את לפיד על הסיבה שבגללה מישהו בצוות התוכנית העז לדמיין את האפשרות הקלושה שהוצגה בכותרות: ביום שני לפיד נשאל אם ניתן להקים קואליציה עם המפלגות הערביות, והשיב כי "הציבור היהודי והערבי לא בשל לממשלה שבה המפלגות הערביות יהיו הקול ה-61... עבאס לא יהיה האצבע ה-61, אבל אני מזמין אותו להיות האצבע העשירית, ומציע לו שִׁרְיוּן ברשימה שלי".
מכיוון שבן עמי ודאי יודע לבצע את המתמטיקה הבסיסית, הוא אמור להבין שהדרמה פה היא לא השריון שלא יקרה, אלא שהכרזת לפיד מגבירה את הסיכויים שבנימין נתניהו יישאר ראש הממשלה אחרי הבחירות: אם לא יתחולל מפץ אדיר בימין ו/או שגוש מתנגדי נתניהו לא יקבל 61 מנדטים בלי רע"ם, אזי אין קואליציה וממשיכים הלאה, או לממשלת נתניהו חדשה או לבחירות נוספות. ואם כל זה לא מדגדג לבן עמי, אז אולי סתם כדאי לו לא להתבזות עם הבטחה על פארש.
אבל הראיון כבר חלף עבר לו, ולפיד לא נדרש להסביר ולנמק את עמדותיו בנושא קריטי כמו שיתוף הפעולה עם נציגיהם של 20 אחוז מאזרחי ישראל. כאמור, הוא אפילו לא נאלץ להתמודד את ההצהרה המופרכת שלו, כאילו שעבאס המוסלמי האדוק יכול להיות חלק ממפלגה ליברלית שחרתה על דגלה ערכים חילוניים, כגון שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, שלא לדבר על סוגיית הגיוס.
כמובן, גם השאלות שכן נשאלו לא היוו אתגר עבור לפיד. למען האמת גם ילד חכם בכיתה ו' היה מסתדר איתן. ואמנם כבר נכתב כאן לא מעט על החידלון הקולוסלי של בן עמי בנוגע ללפיד, אבל ראוי לחזור על כך דווקא השבוע, אחרי ההופעה של נתניהו ב"פטריוטים". ובכן, מלבד קושיות מביכות כגון "ממה אתה עשוי", אין הבדל מהותי בין החיבוק הקבוצתי שקיבל נתניהו מינון מגל והשטיחונים לבין במת הנואמים של לפיד אצל בן עמי: בשני המקרים יש יותר סיכוי שמנסור עבאס יהיה ראש הממשלה מאשר שנזכה לראיון נורמלי.

בקטנה

צרור שאלות לסיום שלב הבתים ביורו: א. האם לירן שכנר הבין ששומעים אותו בארץ למרות שהוא בגרמניה ואין באמת צורך בצעקות האלה? ב. למה בעצם נבנה אולפן של כאן, אם אפשר להעביר את הבינוניות הזאת גם מהארץ? ג. האם לא הגיע הזמן למערכון שבו צופים בבית מחכים לראות את האופרה “לה מרמור” ושוברים את הטלוויזיה כי מקרינים במקום משחק של נבחרת אנגליה?