ההפתעה: הם ואנחנו

זוכרים שישראל נאבקה עם רומניה על מקום ביורו? בינתיים אנחנו הולכים לעוד מהפכה, ורומניה עלתה לשמינית גמר אליפות אירופה מהמקום הראשון בבית.
1 צפייה בגלריה
yk13978457
yk13978457
(הרומנים חוגגים בדרך למעלה | צילום: Stu Forster/Getty Images)
נגיחה של אונדריי דודה נתנה לסלובקיה יתרון מוקדם, רזבאן מארין השווה בפנדל, ולמרות שהמשחק הסתיים בתיקו, שתי הנבחרות השתיקו את מי שטענו שסיכמו מראש על התוצאה. שתיהן חיפשו את השער ללא הרף, בעיקר הסלובקים, והמשחק היה ספורטיבי ובקצב גבוה.
סלובקיה: דובראבקה, פקאריק (92 ג'יומבר), ואברו, שקריניאר, האנצקו, לובוטקה, קוצקה, דודה (92 ברו), שראנץ (77 ג'וריש), הראסלין (70 סוסלוב), סטרלץ (70 בוז'ניק). רומניה: ניצה, ראציו, דראגושין, בורקה, באנקו, מ. מארין, ר. מארין (86 רוס), סטנצ'יו, חאג'י (66 מאן), קומאן (58 סורסקו), דרגוש (66 פושקאש).

האכזבה: קרסו תחת הציפיות

ארבע נקודות לא הספיקו אפילו למקום השלישי. זו אכזבה גדולה מהמועמדת הראשית להיות הפתעת הטורניר, ואולי כל ההפתעה התקלקלה מראש והפכה לציפיות שהיו כבדות על אוקראינה.
הבלגים נענשו על עוד הופעה נרפית בכרטיס למשחק מול צרפת בשמינית הגמר. הפער בין הכישרון בהתקפה לבין התוצר הסופי פשוט מדהים. ז'רמי דוקו מלהטט, קווין דה בריינה מכניס כדורים, אבל כל המהלכים מסתיימים בלי כלום בגלל אנוכיות או חוסר תיאום. גם היא אכזבה גדולה – אבל ממשיכה הלאה.
אוקראינה: טרובין, טימצ'יק, זבארני, סבאטוק (81 ירמולנקו), מטביינקו, מיקולנקו (57 זינצ'נקו), בראז'קו (70 סטפננקו), שפארנקו (70 ואנאט), סודאקוב, יארמצ'וק (70 מלינובסקי), דובביק. בלגיה: קסטלס, קסטאן, פאס, ורטונגן, תאט, טילמאנס (62 מנגאלה), אוננה, דה בריינה, טרוסאר (62 קראסקו), דוקו (77 בקאיוקו), לוקאקו (90 אופנדה). (יאיר קטן)