17% מהקולות הפרידו בין חבר בית הנבחרים האנטי-ישראלי, ג'מאל באומן בן ה-46 מניו-יורק, למושב הבטוח במחוז ה-16 של מדינתו בבית הנבחרים. את הניצחון המתוק השיג ג'ורג' לטימר, היהודי בן ה-70, מועמד הלובי הפרו-ישראלי איפא"ק.
2 צפייה בגלריה
yk13978640
yk13978640
(לטימר | צילום: אי־אף־פי, SPENCER PLATT)
במרוץ לבית הנבחרים הושקעו כ-25 מיליון דולר, והוא המחיש את הפילוג הגדול במפלגה הדמוקרטית בין מחנה הפרוגרסיביים וה”סקווד”, לבין המתונים.
התוצאה הסופית היא מכה קשה מאוד לפלג הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית וניצחון גדול למתונים ולארגון איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית רבת-העוצמה בוושינגטון. הארגון, שסימן את באומן לפני חודשים, השקיע סכומים עצומים במרוץ.
2 צפייה בגלריה
yk13978574
yk13978574
באומן | צילום: אי־פי, Ted Shaffrey
באומן, מנהל בית ספר שהגיע בהפתעה גדולה לקונגרס ב-2021, שאף להיבחר לכהונה שלישית. הוא שייך לצד הקיצוני ביותר בפלג הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית. המושב שלו בקונגרס היה בטוח למדי, אבל המלחמה בעזה שינתה הכל.
באומן היה בעבר איש מיינסטרים דמוקרטי גם ביחס לישראל, אבל אחרי ביקור בגדה המערבית הפך קיצוני במיוחד, והפך לאחד המבקרים הקולניים ביותר של ישראל במפלגה הדמוקרטית. בשנה האחרונה, טען באומן שישראל מבצעת רצח ברצועת עזה, ואף הצהיר כי "עדיין אין ראיות לעריפת ראשיהם של תינוקות או לאונס נשים".
על האמירה הזו הוא התנצל אחר כך והוסיף: "אני לא הולך להיות מושלם. אני אעשה טעויות".