בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר אתמול על סאמי אבו אל-עסל 23 שנות מאסר ופיצויים, לאחר שהורשע, בהתאם להודאתו, ברצח מרגריטה לוי ז"ל לפני 21 שנים באילת.
מהפרקליטות נמסר כי "במסגרת הסדר שאליו הגיעו הצדדים, הגיש עו"ד אביב דמרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום מתוקן שבו הודה אבו אל-עסל. על פי כתב האישום, במהלך יוני 2003, עת שהתה המנוחה באילת, חנק אותה אבו אל-עסל, הכה אותה בראשה, בפניה ובגפיה העליונים ודקר אותה בחזה. כתוצאה ממעשיו נפטרה המנוחה. שופטי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, גילת שלו, איתי ברסלר גונן ופאני גילת, הרשיעו את אבו אל-עסל ברצח וגזרו עליו 23 שנות מאסר, מאסר על תנאי ו-100 אלף שקל פיצויים".
בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון, אך הדגיש כי אמה של מרגריטה ז"ל הביעה את התנגדותה אליו. "דבריה של האם מרגשים וכואבים מאוד, וניכר כי היא דיברה מדם ליבה. אך ברור הוא כי הכאב על גדיעת פתיל חייה של בחורה צעירה הוא כאב שאין לו מרפא ואין לו זמן, ומבחינתה בתה תישאר צעירה לנצח אשר כל חייה היו לפניה בעת האירוע", כתבו השופטים בגזר הדין.
עוד נכתב כי "באי כוח הצדדים שטחו בפנינו בפירוט את הנימוקים והשיקולים כבדי המשקל שהובילו לתיקון כתב האישום, ולמעשה למחיקת עבירות המין והעבירה של רצח בנסיבות מחמירות. בתוך כך, פירט בא כוחה של המאשימה את הקשיים הראייתיים המשמעותיים, הנובעים הן משום שהתיק מבוסס בעיקר על ראיות פורנזיות, והן מאחר שמדובר בתיק שפוענח 20 שנה לאחר העבירה, והדבר יוצר קושי משמעותי בהבאת ראיות לבית המשפט. לאחר תיקון כתב האישום והודאתו של הנאשם בעבירה של רצח בכוונה, לא ניתן לומר כי הסדר הטיעון אינו סביר".
אמה של מרגריטה, אולגה לוי, אמרה ל-ynet על הסדר הטיעון: "זה יום לא פשוט עבורי בכלל. קשה לי מאוד. אני חושבת שלא נעשה צדק. אם מצאו DNA של הרוצח הזה על הגוף של הבת שלי, והוא גם הודה שרצח, איך אני יכולה להיות מרוצה מהעונש הזה? אני נלחמת עם עצמי כדי להירגע אחרי שהודיעו לי. זה לא צדק. אמרתי להם שאני מתנגדת להסדר הטיעון, אבל אף אחד לא הקשיב לי. זה כבר היה מאוחר, הם סידרו כתב אישום חדש. אני לא משלימה עם זה ולא אשלים עם זה אף פעם".
בתום הדיון מסר עו"ד אביב דמרי: "הרשעתו של סאמי אבו אל-עסל ברצח מרגריטה לוי ז"ל לפני כ-20 שנה באילת היא תוצאה של עבודה מאומצת ונחושה של צוותי החקירה ופרקליטות מחוז דרום פלילי. אנו מקווים שהרשעה זו תספק מידה של סגירת מעגל למשפחתה של מרגריטה לוי ז"ל".
לפני כשנה הותר לפרסום כי המשטרה פיענחה את הרצח של לוי, בת 20 במותה, והוכרז שכתב אישום יוגש נגד אבו אל-עסל, תושב יפו בן 52 עם עבר פלילי בתחום עבירות המין, שבזמן הרצח עבד בבר במרכז תיירות באילת.