חברת הביוטק של גוגל, וריליי (Verily), סוגרת את פעילות בישראל שלוש שנים לאחר שפתחה מרכז מו"פ בארץ. כך פורסם אתמול ב"הגרדיאן". "כחלק מהבדיקה המתמשכת שלנו בעניין הצרכים העסקיים של החברה, וריליי קיבלה את ההחלטה הקשה להתחיל לסגור את מרכז המו"פ שלה בישראל, הממוקם גם בחיפה וגם בתל-אביב", אמר דובר מטעם וריליי. "החלטה זו תואמת את האסטרטגיה שלנו, כאשר אנחנו ממשיכים כל העת לייעל את פעילות החברה. למלחמה בעזה לא היה שום חלק בהחלטתנו".
וריליי, שהוקמה על ידי חברת-האם של גוגל ב-2015, הפכה לשחקן משפיע בתחום הביוטק וגייסה לפחות 3.5 מיליארד דולר נכון לשנה שעברה. בשנים האחרונות היא נערכת לקראת התנתקות מאלפבית (חברת-האם של גוגל), ומתכננת לצאת להנפקה כחברה עצמאית.
החברה פתחה את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל בשנת 2021, והודיעה על שיתוף פעולה עם בתי חולים וארגוני בריאות בארץ.
"צוות וריליי ישראל הניע חידושים חשובים בשנים האחרונות, התמקד במיוחד ביישום טכניקות של בינה מלאכותית (AI) לבעיות ביו-רפואיות", אמר הדובר. "אנחנו מתכננים שהעבודה הקריטית הזו תמשיך באתרים שלנו בארה"ב".
וריליי נמצאת בתוכנית קיצוצים בעלויות במשך יותר משנה, שכללה גם סבבי פיטורים, וזאת אחרי שפיספסה את תחזיות ההכנסות שלה בשנת 2023. אלפבית ביצעה קיצוצים רחבים יותר, ופיטרה 12 אלף עובדים ב-2023.