"שרף לי את הלב לראות את הספסל שלך נזרק לפח כאילו הוא חסר משמעות", כתב אליה כהן בפוסט, שסחף את הרשת, על המהלך השנוי במחלוקת של עיריית נתניה.
העירייה הסירה לאחרונה ספסל הנצחה שהוצב בחוף פולג לזכר מתן אקשטיין ז"ל, גולש ומדריך פופולרי בקרב גולשי החוף, שנרצח במסיבת הנובה בטבח 7 באוקטובר. בעירייה טוענים כי הספסל הוצב ללא אישור ליד קצה המצוק וללא קיבוע לקרקע, דבר המסכן את המשתמשים בו.
2 צפייה בגלריה
yk13980695
yk13980695
("מתן היה חלק מנוף החוף")
"אנחנו המומים וכואבים. לא פנו אלינו", אמרה מירי אקשטיין, אמו של מתן ז"ל ל-ynet. "הספסל היה זרוק בחוף ובעלי, ארז, נסע לאסוף אותו אחרי שאנשים מקהילת הגולשים עידכנו אותנו ושמרו עליו עד שהוא נלקח". אקשטיין, בן 23 במותו, היה תושב אבן יהודה. את הספסל בנה אביו, ועליו נכתב "אתה תהיה לי שמש לעולם. מתן אקשטיין – ילד ים שנרצח ברעים ב-7/10". מאז הגיעו חברים, בני משפחה, גולשים ועוברי אורח למקום.
"בחוף הזה מתן גדל וגידל ילדים לגלישה. הוא היה חלק מנוף החוף", שיתפה אמו של אקשטיין ז"ל. "מדובר בנקודת תצפית שאליה מגיעים אנשים לצפות על הים בשקיעה. היה כל כך יפה לראות את ההמונים מתקבצים שם. לא רק אותנו הסרתו השאירה המומים ומתוסכלים. הגולשים וקהילת החוף הקימו מהומה ברשת. חשוב לנו לציין, שהספסל היה מקובע לקרקע עם אבני שפה במשקל מאוד גבוה. ומבוטן".
2 צפייה בגלריה
yk13980645
yk13980645
מתן אקשטיין ז"ל
סערת הרשת שעליה מדברת אקשטיין החלה בפוסט, שמוזכר לעיל: "לא הכרנו אישית, אולי גל פה ושם במים", כתב כהן. "אני מצפה מהעירייה שלי להחזיר עכשיו את הספסל למקום שלו, ואם לא לשם – למצוא לו מקום חליפי".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה משתתפת בצערן של כלל המשפחות שאיבדו את יקיריהן מאז 7 באוקטובר. אופן הנצחת הנופלות והנופלים בעיר נעשית ברגישות עליונה ומתוך כבוד ושיתוף המשפחות... ככל שתתקבל בקשה להנצחה, הדבר יישקל ברגישות ובכבוד המתבקשים, כפי שנעשה עד כה".