"הוא שלף מהתיק קשת מוצלבת - וירה בשוטר בצוואר": כך תיאר שר הפנים הסרבי, איביצ'ה דאצ'יץ', את הפיגוע מחוץ לשגרירות ישראל סמוך לשעה 11:00 בבוקר אתמול. השגרירות עצמה הייתה סגורה בזמן התקרית וכל השליחים שהו בביתם.
לדברי השר, התוקף, איגור דספוטוביץ’ בן ה-25, ניגש מספר פעמים לעבר השוטר טרם התקיפה, ושאל על מיקום של מוזיאון כלשהו. לאחר הפיגוע, שר הפנים של המדינה הודיע על כוננות עליונה נגד פיגועי טרור. דאצ'יץ' אף ציין כי נבדק חשד לקשר בין הפיגוע ל"תנועה הווהאבית", כלומר למוסלמים קיצונים, אך הוא הדגיש כי לא מדובר עדיין במידע מאומת.
2 צפייה בגלריה
yk13981072
yk13981072
(זירת הפיגוע אתמול | צילום: רויטרס, Zorana Jevtic)
למרות שלפי הדיווחים השוטר, מילוש יברמוביץ', נפצע באופן שסיכן את חייו, הוא הצליח להתעשת וירה בתוקף למוות.
התוקף היה מוכר לשירותי הביטחון במדינה. בכמה כלי תקשורת סרביים פורסמה תמונה שנטען כי היא שייכת לחשוד, ודווח בהם כי הוא תושב אזור מלדאנוביץ' בבירה בלגרד, שהתאסלם והקצין מבחינה דתית לאחרונה. הוא מתגורר בעיר שנקראת נובי פאזאר, עיר מוסלמית בדרום סרביה על גבול קוסובו. מדובר בעיר היחידה שבה נערכו הפגנות נגד ישראל בסרביה מאז פרוץ המלחמה. באופן כללי, סרביה נחשבת דווקא למדינה אוהדת ישראל.
2 צפייה בגלריה
yk13981075
yk13981075
תמונת המחבל
שר הפנים הסרבי ציין שבמסגרת החקירה נעצרו "ליתר ביטחון" כמה אנשים שהיו ליד מתקני משטרה באזור. בתקשורת המקומית דווח גם כי נבדק חשד שאזרח זר כלשהו סייע אולי למחבל.
שגריר ישראל בסרביה וילן: "אני מופתע מהתקפת הטרור שהתרחשה הבוקר מול שגרירות ישראל בבלגרד. אני רוצה להביע את תודתי לשוטר שמנע באומץ את הפיגוע, ומאחלים לו החלמה מהירה ומוצלחת בשם מדינת ישראל. כמו כן, אני מודה לסגן הנשיא של סרביה ולשר הפנים, איביץ' דאצ'יץ'".
על אף שמדובר בכלי נשק חריג, זו לא הפעם הראשונה שנעשה בחץ וקשת שימוש למטרות טרור - והתוצאות עלולות להיות קטלניות. זכור במיוחד הפיגוע באוקטובר 2021 בקונגסברג שבנורווגיה, אז אזרח דנמרק שהתאסלם רצח באמצעות קשת מוצלבת חמישה בני אדם.