אוכל: השף נדב מלין מגיש בימי חמישי ושישי בראנץ' מגוון ועשיר הנותן כבוד ליצרנים קטנים ולתוצרת חקלאית מקומית בחלל חדר האוכל של מלון לוגוס ביד השמונה, מושב לא רחוק מאבו-גוש. הירקות זוכים כאן לכבוד ולטיפול מקצועי בשלל ורסיות של סלטים טריים ויצירתיים, ירקות מבושלים, מוחמצים, אפויים וצלויים. הירקות מגיעים ממשקים חקלאיים המתמחים בגידולים אורגניים, דוגמת משק חביביאן המצוין, וזה ניכר בטעמים. את כל מה שמוגש בדוכני הבראנץ' מכינים כאן במקום, והאורחים נהנים מחוויית הגשה עצמית בסגנון בופה, שכבר לא כל כך נפוץ למצוא בימינו.
מלין הוא ממובילי תנועת ה"סלואו פוד" בישראל. הערכים המובילים אותו במטבח הם אוכל טוב, נקי והוגן. התנועה מאמינה שאוכל טוב באמת הוא כזה שמזין גם את הגוף ואת האדמה, את הכלכלה המקומית ואת הסביבה. לכן חשוב לו לעבוד עם יצרנים קטנים ומקומיים, כאלו שהוא מכיר אישית וחקר לעומק את מרכולתם. והגבינות אכן נהדרות וגם הן מגיעות מיצרנים קטנים דוגמת ברקנית. וכדי להשלים את החוויה הביצים הן ביצי חופש בעלות טעם עשיר, ותוכלו לבחור את אופן הכנתן לפי הטעם האישי.
2 צפייה בגלריה
yk13981451
yk13981451
(צילום: דוד קישקה)
גם החומץ שמוגש לצד הסלטים לא רגיל – מדובר בחומץ תפוחים מעולה של "המתססה", עסק מהאזור המייצר סיידר, מיצים וחומצים מתפוחים ומאגסים שמצילים לאחר שנפסלו לשיווק. שמני הזית שבהם עושים כאן שימוש הם מיצרנים מוערכים דוגמת "ריש לקיש" ו"השמן של אסי", והכל מתגבש לכדי חגיגה של תוצרת ישראלית מקומית שנדב מלין וקייטרינג לואיזה אשר בבעלותו (יחד עם אמו ענת, שגם מנהלת את העניינים) שמו להם כערך וכחזון: לקדם ולתת לזה במה.
גם אגף המאפים והעוגות מרשים במיוחד, עם קרואסונים מתוקים ומלוחים, מאפים יצירתיים ועוגות שמכין כאן במקום השף קונדיטור המוכשר מוחמד תמימי.
2 צפייה בגלריה
yk13981452
yk13981452
צילום: דוד קישקה
רחוב: יד השמונה הוא מושב שיתופי שחלק מאוכלוסייתו הגיעה מפינלנד ומתגוררת בבתי עץ שהובאו מפינלנד, ויחד עם העצים והרי הסביבה שוררת בו אווירה אירופית שלווה ונעימה. הוא נקרא על שם שמונה יהודים מפינלנד שהוסגרו לידי הנאצים במלחמת העולם השנייה.
חדר האוכל שבו מתקיים הבראנץ' בנוי קורות עץ מסיביות שהובאו מפינלנד גם הן. לפני או אחרי הבראנץ' ניתן ליהנות מסיור בגן התנ"כי הסמוך לחדר האוכל ובו תמצאו בין היתר מקווה עתיק, צמחייה מקראית וים-תיכונית ונקודות תצפית מרהיבות להרי יהודה. ביד השמונה ממוקם גם מרכז המבקרים של יקב קסטל, מהיקבים הותיקים והמוערכים שנוסד ב-1988 על ידי אלי בן זקן. ניתן לבקר שם בחדר החביות המרשים, לטעום מהיינות המעולים וגם לקנות מהם.
לואיזה. מלון לוגוס, יד השמונה. טלפון: 02-5337120