אחרי צלילה של 20% בסוף השבוע במניית נייקי העולמית שנסחרת בוול סטריט – הטלטלה הגיעה אתמול גם למניות ריטיילורס בת"א, הזרוע המאגדת את עסקי הספורט של קבוצת פוקס בשליטת הראל ויזל - שירדה ב-9.6%.
הירידה בוול סטריט (הירידה הגדולה של מנית נייקי מאז 2001) קרתה לאחר שהחברה העולמית הציגה דוחות מאכזבים, עם ירידה בהכנסות ועדכון תחזית ההכנסות שלה שלפיו היא צופה לירידה של 10% גם בהכנסות לשנה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
yk13981838
yk13981838
(צילום: איליה מלינקוב)
מכירות נייקי היוו בשנת 2023 כ-60% מסך ההכנסות של ריטיילורס, והמשקיעים בישראל חוששים שהטרנד השלילי של נייקי בעולם ישתקף גם במכירותיה בישראל. נייקי העולמית, שבשנים האחרונות נחשבה כמובילה בתחום אופנת נעלי הספורט, סובלת בשנה האחרונה מאובדן נתחי שוק לטובת יריבות חדשות כדוגמת הוקה, ואון הנחשבות חדשניות יותר וגם לטובת היריבה הוותיקה אדידס, שזוכה שוב לעדנה.
בדוחות שפירסמה ריטיילורס לרבעון הראשון של 2024 המכירות בחנויות זהות של נייקי בארץ (כאלו שפעלו גם בשנה שעברה) ירדו ב-16.5% לעומת תקופה מקבילה. הרווח התפעולי ממותג נייקי ירד ב-15%והסתכם ב-183 מיליון שקל. תוצאות נייקי פגעו ברווחיות ריטיילורס: הרווח הנקי של ריטיילורס ברבעון ראשון צנח ב-28% לעומת רבעון מקביל אשתקד, והסתכם ב-15.5 מיליון שקל. החברה הפעילה בסוף מארס 96 חנויות של מותג נייקי (26 בארץ והיתר בעולם), לעומת 66 שפעלו ברבעון מקביל אשתקד. סה"כ מכירות ריטיילורס בארץ ובחו"ל של מותג נייקי, שהיה הבייבי של ויזל, הסתכמו ב-266 מיליון שקל. נכון להיום ויזל ממשיך להתרחב בחו"ל עם המותג נייקי, למרות שמדוחות נייקי הועלמית עולה כי הביקושים קטנו.