נבואות הזעם התגשמו: חודש יוני השנה, שבא אל קיצו אתמול, הוכרז היום כחודש החם ביותר בישראל מתחילת המדידות בארץ לפי נתוני השירות המטאורולוגי.
המדידות, שהחלו בתחילת המאה ה-20 בתחנות הוותיקות, הראו כי חודש יוני מסתיים כחם מהממוצע הרב-שנתי לחודש זה, מ-1991 עד 2020, בלמעלה משלוש מעלות. כמו כן, יוני השנה גם חם משמעותית מחודשי יוני המדורגים אחריו - בכמעלה אחת מיוני החם ביותר שהיה עד עתה, ב-2016, ובכשתי מעלות מיוני הבא בסדרה לאחר מכן, ב-2012.
המחצית הראשונה של החודש התאפיינה במספר גלי חום כבדים שבמהלכם אף נקבע שיא חדש לחודש יוני בגלגל שבבקעת הירדן, שהגיע ל-48.1 מעלות. המחצית השנייה של החודש הייתה יציבה יותר וללא גלי חום קיצוניים, אולם הטמפרטורות המשיכו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. גם טמפרטורת הים התיכון הייתה החודש גבוהה מהממוצע העונתי, עם 29 מעלות לעומת ממוצע של 27-26 מעלות. כך שיוני הנוכחי היה אף חם יותר מחלק ניכר מחודשי שיא הקיץ. מכלל חודשי הקיץ, יוני עד ספטמבר, ב-75 השנים האחרונות היו שישה חודשים בלבד שהיו חמים ממנו או דומים לו. כל החודשים האלה היו ב-15 השנים האחרונות.
מגמה זו צפויה להימשך גם ביתר חודשי הקיץ, כך שיולי, אוגוסט וספטמבר יהיו חמים מהרגיל. לצד זאת, מסתמן כי חודשי הסתיו, אוקטובר עד דצמבר, יהיו פחות גשומים מהממוצע. נתונים אלו נחזו על פי המודל העונתי של אוניברסיטת קולומביה האמריקאית. "מודלים אקלימיים הם מודלים שרמת הביטחון בהם היא כ-70 אחוז", פסק ד"ר נח וולפסון, מנכ"ל חברת החיזוי מטאו-טק.
ארגוני הסביבה בישראל טוענים שאם החקיקה לא תהיה יותר משמעותית - עד שנת 2100, ממוצע הטמפרטורות בישראל יעלה בארבע מעלות צלזיוס. זאת בהתחשב בעובדה שהטמפטורה הממוצעת במדינה עלתה כבר ב-1.5 מעלות מאז אמצע המאה ה-20, וקצב ההתחממות במחוזותינו גבוה מהקצב העולמי כמעט פי שניים. אם יהיה צמצום פליטות עולמי מיטבי, כלומר יחול שינוי משמעותי ביחס לאיכות הסביבה, עד סוף 2100 צפוי שהטמפרטורה הממוצעת בישראל תוסיף לעלות ב-1.5 מעלות צלזיוס בלבד.