“אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן”, סיפר אריה, בעלה של עדינה זהבי, אם לשמונה שנספתה בשריפה בזמן שחילצה את ילדיה.
1 צפייה בגלריה
yk13981933
yk13981933
(עדינה זהבי ז"ל ובעלה אריה)
השריפה פרצה בלילה שבין שבת לראשון, ככל הנראה בשל התלקחות סוללה של אופניים חשמליים בזמן טעינה. בעקבותיה ילד בן שמונה נפצע באורח בינוני ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ בהדסה. שאר הפצועים, בהם בני משפחתה של עדינה, משפחה נוספת שגרה ביחידת המשנה של הבית ושכנים שסייעו בחילוץ, נפצעו באורח קל משאיפת עשן. עדינה עלתה לארץ מארה”ב לפני 20 שנה, הכירה את בעלה אריה ויחד הם גידלו משפחה ביישוב כוכב יעקב שבבנימין.
“עדינה הייתה חברה של כולם ואשת חסד גדולה. אני המום ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה”, סיפר אריה. חברתה הקרובה רחל סיפרה: “עדינה הייתה החברה שכולם רוצים. תמיד הושיטה יד תומכת והייתה לצידנו ברגעים שמחים וגם קשים”. טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין, מסר כי “עם ההגעה למקום, לוחמי האש החלו לכבות את השריפה. תוך כדי פעולות הכיבוי דיווחו כי מדובר בבית המחולק לכמה יחידות דיור, והעשן חדר לכל המבנה. בבית וביחידות הדיור היה מטען אש רב, השריפה הייתה מפותחת וכילתה את כל תכולת הבית”.
סגן טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתתיהו וראש צוות חקירת האירוע, מסר: “עם העמקת החקירה זיהינו כי מוקד השריפה הוא כתוצאה מאופניים חשמליים, שגרמו לעשן רב שהתפשט בכל חלל המבנה. בנוסף, מיקום האופניים בכניסה חסם את נתיב המילוט של בני הבית”. חשוב להדגיש את הסכנות התמונות בטעינת אופניים חשמליים בתוך הבית. רק לפני כחודש, נספה לי-ים בן ה-11 מאשדוד, בשריפה שהתלקחה בנסיבות דומות.