אושר תיקון החקיקה בוועדת שרים: כל המילואימניקיות שילדו תהיינה זכאיות לדמי לידה.
את המהלך הובילה יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה, יחד עם שדולת הנשים, שיכלול את ימי המילואים בחישוב דמי הלידה על ידי ביטוח לאומי.
1 צפייה בגלריה
yk13982439
yk13982439
("אין הצדקה לפגוע כלכלית במי שיוצאות להגן על המדינה כשהן בהריון" | צילום: באדיבות דובר צה"ל)
כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" שבגלל לקונה בחוק ישנן נשים שגויסו למילואים בהיריון, אך אינן זכאיות לדמי לידה. "כל אישה עובדת שמשלמת ביטוח לאומי זכאית לקבל דמי לידה, בהתאם למספר חודשי העבודה ולמשכורת", הסבירו בשדולת הנשים. "עד היום, שירות מילואים לא היה מוגדר בחוק כיום קובע לתחילת קבלת דמי הלידה. לכן, ימי המילואים לא נצברו כחודשי עבודה עבור נשים שלא עבדו טרם לכן".
הלקונה הובאה לידיעת אנשי המקצוע יותר מפעם אחת בוועדות הכנסת לאורך תשעת החודשים האחרונים, אך קיבלה תמיכה ממשלתית רק אתמול. היא אמורה לעלות להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב. "אין שום הצדקה לפגוע כלכלית במי שיוצאות להגן על המדינה גם כשהן בהיריון, מתוך מטרה נעלה לשרת ביטחונית את העם והמדינה", אמרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה. "חישוב דמי הלידה צריך להיות מתוקן כך שנשים יוכלו לשרת במילואים עם השקט הנדרש, והמדינה צריכה להצדיע להן על כך".
לצד זאת, סטודנטים לוחמים במילואים קיבלו היום בשורה קשה. מענק שכר לימוד שהובטח לאלו ששירתו מעל 60 יום במסגרת צו 8, והיה אמור להיכנס לחשבונם היום, בוטל או נדחה עד להודעה חדשה. לפני כחצי שנה הכריזו על המענק, בגובה כ11,000 ש"ח, והודיעו שייכנס לחשבון הבנק אוטומטית ב-1 ביולי. בימים האחרונים עברו על מספר הודעות על דחיית המענק במוסדות הלימוד ובתוך היחידות. אולם, אף גורם צבאי לא אישר זאת. רק לאחר פנייה יזומה למוקד המילואים, הודו בצה"ל שהמענק נדחה למועד לא ידוע, ללא פרטים נוספים.