"איך קרה שבמהלך אירועי 7 באוקטובר הצבא לא דאג לפינוי פצועים? היו אזרחים וחיילים פצועים שלא פינו אותם”. כך נשאל בשבוע שעבר אלוף (מיל’) מיקי אדלשטיין בשיחה עם תושבי נתיב העשרה. אדלשטיין השיב: "לגבי נושא הפינוי אני אשתף אותך, יש מקומות שגם היו דברים לא תקינים. פינו חיילי צה"ל תחילה, גם זה קרה, ולא עשו סדר. כל הדברים הללו עולים בתחקירים, אני כן יכול לומר שגם פינו הרבה אזרחים, אבל יש מקומות שזה נעשה בצורה לא תקינה".
הדברים פורסמו אמש בחדשות קשת, שם פורסם תחקיר הצבא על הקרבות ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר, שעליו ממונה אדלשטיין. לפי התחקיר, חיילים פצועים פונו בעוד אזרחים הושארו מאחור.
בשיחה נוספת שנערכה בשבוע שעבר התייחס אדלשטיין גם ללחימה ברצועת עזה, ואמר: "היא תימשך בחודשים הקרובים וייתכן גם בשנים הקרובות". לדבריו: "התמקדות הלחימה כרגע היא במרחב רפיח ויש לצה"ל הישגים משמעותיים. יכולת חמאס צומצמה משמעותית. אחת ממשימות-העל היא השבת החטופים".
בעניין הירי הרקטי אמר אדלשטיין: "רואים עוד ניסיונות ירי, וצופים שהירי הרקטי יימשך. היכולות צומצמו משמעותית ורואים בעיקר ביצוע של ירי בודד ולא של מטחים כפי שהיה".
הוא סקר גם את שאר האיומים: "האיום של ירי הנ"ט הופחת בצורה משמעותית והוא נמוך מאוד. הוא נבחן מודיעינית כל העת, להבטיח שאין פערים. איום הרחפנים והמזל"טים מוכר והמענה לו התקדם, הן בהיבט ההתקפי והן בהיבט ההגנתי. איום של פשיטה כפי שהייתה, של מאות וגם של עשרות מחבלים, לא קיים. יש עדיין סיכויים לניסיונות חדירה של חוליות קטנות או בודדים, בדומה לאירוע שהיה בכרם שלום".