הטלוויזיה הישראלית מציגה: עוד ערוץ חדשות. הערוץ i24 news עלה אתמול לאוויר, והבטיח להיות "הכי ישראלי שיש" - אף ששם הערוץ עצמו באנגלית. מצד שני, אין דבר ישראלי יותר משמות לועזיים לעסקים. רשימת הפרשנים והכתבים יותר מרמזת על קהל היעד הימני הרצוי - אולם המהדורה הראשונה בהגשת מירי מיכאלי הייתה יחסית מאוזנת, ובסך הכל לא הרגישה כמו עוד גרסה של ערוץ 14. לא מדובר במהדורה שתגרום לממשלה לחשוש, אך גם לא כזאת שתוציא את מתנגדיה מדעתם ותביא אותם לצייץ בזעם.
1 צפייה בגלריה
yk13982607
yk13982607
(הכוכב האמיתי, צבי יחזקאלי)
בכל הקשור לסטנדרט ההפקה, הרי שהוא גבוה מאוד. לא מדובר במוצר חסכוני, שסומך על זה שאנשים כאן מכורים לחדשות ויראו כל מה שיש. נראה שהושקע בערוץ לא מעט כסף. האולפן נראה טוב מאוד. יש יותר מדי תוכניות טלוויזיה שבהן האולפנים נראים כאילו הם נתקעו בימים הראשונים של "מבט", עם אייטמים באורך מייאש ותחושה של עייפות. i24 news, לעומתן, נמצא בשנת 2024: הכל מתוקתק, זורם, יפה לעין. לפעמים האריזה חשובה יותר מהתוכן.
20 הדקות הראשונות היו לחץ על כל המגרש, כמו שאומרים בכדורגל. מרוב רצון להראות התלהבות, להדגיש שיש פה משהו חדש, אייטם רדף אייטם. הפרשנים היו ממש להוטים להשמיע את דבריהם, וקצת נכנסו אחד בתוך השני. ובסוף, צבי יחזקאלי בלט מעל כולם. אפשר להתווכח על דעותיו, אי-אפשר להתווכח על כך שטלוויזיה הוא מבין טוב מאוד.
האייטם על המחאה במוצ"ש והאלימות המשטרתית היה המבחן הראשון שממנו היה אפשר להסיק משהו על הערוץ. בכותרת התחתונה נכתב "אלימות או פרובוקציה?" בעוד שהכתבה עצמה דווקא נתנה לא מעט מקום לזעם המפגינים על אלימות השוטרים. גם האייטם על "גיוס חרדים – בעד ונגד" שמר על ממלכתיות יחסית - לא חידש הרבה, אבל זה לא נורא. כרגע הכי חשוב שהשידור זורם ובלי תקלות. סקופים עצומים לא היו שם, אלא אם כן מחשיבים את החשש שהחות'ים ירחיבו את פעילותם למדינות נוספות כחדשות מרעישות.
הדרך של i24 news ללב המיינסטרים עוד ארוכה מאוד. ערב הפתיחה היה מבטיח, אבל זה לא אומר כלום על ההמשך. הערוץ הזה עשוי לסיים את דרכו כגימיק, פרט טריוויה עתידי למכורים לטלוויזיה. עם זאת, הוא יכול לשאוב עידוד מכך שגם לערוץ 14 לקח זמן כדי להתבסס. בישראל אין דבר כזה יותר מדי חדשות. ערוץ 14 הוא ערוץ אקטואליה על מלא, וגם ב-12 וב-13 לא היו מתנגדים לדחוף עוד תוכניות אקטואליה. תוכן אחר תחפשו בנטפליקס או בדיסני פלוס.

בקטנה

קשה לבחור איזה מהפרסומות של הבנקים יותר מעיקה, כמו קרקר שנתקע בגרון - זאת באמת אחת התחרויות הכי קשות שיש. הבנק הבינלאומי עלו עם פרסומת ובה השיר "יקיר התיק" - משחק מילים על הלהיט "יקירתי" של אסף אמדורסקי (שגם מופיע בפרסומת). הנה, עוד פרסומת שמוכיחה שלא חייבים לשיר כל הזמן. באמת שאין חוק כזה, מוזמנים לבדוק.