טלטלה בהפועל ת"א: אבי זידנברג, נשיא המועדון ומי שמחזיק ב-30 אחוז מהבעלות, הודיע על עזיבה – כפי שנחשף אתמול ב-ynet.
כזכור, בקיץ שעבר הפך עופר ינאי לבעל השליטה המרכזי בהפועל ת"א, כשרכש 51 אחוז מהמניות – מהלך שהשפיע משמעותית על זידנברג, ששימש כחלק מקבוצת הבעלים במשך 14 שנה. לפני כניסתו של ינאי ואחרי עזיבתו של ידידיה רפפורט בשנת 2020, הוא הגדיל את מעורבותו במועדון והפך לאיש החזק, שמקבל החלטות משמעותיות וגם מזרים מכיסו הפרטי מיליוני שקלים מדי שנה.
כל זה השתנה בעקבות כניסתו של ינאי, ולאחרונה החל זידנברג לשקול את צעדיו – עד שקיבל החלטה סופית לקחת צעד אחורה. כעת יצטרך ינאי להחליט אם לרכוש את מניותיו של זידנברג תמורת 18 מיליון שקל, או להכניס משקיע נוסף שיקנה את חלקו. אפשרות נוספת היא שהמניות יעברו לידי עמותת האוהדים.
"אני אדום בנשמה", הסביר זידנברג. "ב-14 השנים האחרונות אני מלווה את מועדון הכדורסל ותומך בו. במהלך השנה האחרונה עברנו תהליך מרשים של התבגרות, ו'קפיצת גדילה'. הגעתי למסקנה שזה הזמן שלי לשנות פאזה ולאפשר לאנשים נוספים לקחת את ההובלה".
בינתיים, הפועל ת"א ממשיכה לבנות את הסגל לעונה הבאה. האדומים החתימו שני זרים: הגארד מרקוס פוסטר (29, 1.91 מ') מריטאס וילנה, זכה באליפות ליטא והוכתר ל-MVP של סדרת הגמר, והפורוורד בן בנטיל (29, 2.06 מ'), ששיחק בשנים האחרונות בפנאתינייקוס, מילאנו והכוכב האדום בלגרד, ומגיע מהליגה היפנית. הקבוצה החתימה גם את הסנטר מירון רוינה (26, 2.03) מגליל עליון.

NBA: מהלכי ענק בשוק

העונה ב-NBA רק הסתיימה, אבל הקבוצות בליגה כבר רעבות. שלושה מהלכים גדולים בוצעו אתמול: אחרי 13 שנים וארבע אליפויות בגולדן סטייט, קליי תומפסון הצטרף ללוקה דונצ'יץ' בדאלאס; פול ג'ורג' חתם בפילדלפיה; וכריס פול ישחק לצד ויקטור וומבניאמה בסן-אנטוניו.

לאן נעלם מילסון?

הזר היחיד של מכבי ת"א, פליסיו מילסון, מכוכבי האליפות, בחר לא להגיע למחנה האימונים בפולין. בקבוצה נמצאים בקשר עם נציגיו של הקשר האנגולי, שלא עונה להודעות של חבריו לקבוצה.
ההערכה היא כי מילסון מעוניין לעבור למועדון שיציע לו שכר גבוה בהרבה, ולפי התקשורת היוונית א.א.ק אתונה מציעה לו שני מיליון יורו בעונה. ככל הנראה, הצהובים ידרשו עבורו שמונה מיליון יורו. (נדב צנציפר)

חלאילי מחוץ לפריז

הנבחרת האולימפית של גיא לוזון פתחה את ההכנות לאולימפיאדה עם 1:5 מהדהד על מכבי חיפה בלוד, משערים של דור תורג'מן (צמד), אושר דוידה, עדי יונה וניב יהושע. מאור לוי צימק ולא הרגיע את ברק בכר, לו מחכה הרבה עבודה.
אבל לוזון קיבל חדשות רעות אחרי המשחק: סן ז'ילואז הבלגית החליטה לא לשחרר את ענאן חלאילי למשחקים בפריז. (נדב צנציפר)
אתלטיקה. סידני מקלפלין-לברון שברה את שיאה העולמי ב-400 מטר משוכות, עם 50.65 שניות במבחנים האמריקאים לפריז. (אבינעם פורת)