האם בירה היינקן 0.0 "ללא אלכוהול", כפי שמכריזה התווית על הבקבוק, היא אכן נטולת אלכוהול? תלוי את מי שואלים. אזרח מוסלמי, ששתיית אלכוהול אסורה עליו, העלה לרשת X (טוויטר) צילום של בקבוק שאמור להיות נטול אלכוהול ועליו סימון שהוא מכיל 0.05% אלכוהול ומיועד לצריכה לבני 18 פלוס.
אחוז האלכוהול (המזערי) צוין על התווית לאחר שתקנה חדשה של משרד הבריאות שיצאה החל מ-2024 קבעה כי יש להוסיף "גילוי נאות" על בירה ללא אלכוהול - במקרה שיש בה שיעור של אלכוהול. בעקבות זאת אולצה טמפו להוסיף על גב הבקבוק הערה המתייחסת לכך.
לטענת מחמוד שהעלה את הציוץ לרשת X, גם חצי אחוז אלכוהול - כמוהו כשתיית אלכוהול, שאסורה באיסלאם: "היינקן עבדו עלינו, היינקן ישלמו ביוקר. הבטיחו לנו בירה עם 0.0 אלכוהול. באיסלאם אסור לשתות אלכוהול אפילו לא 0.001% כמו שביהדות ובאיסלאם אסור לאכול 0.001% בשר חזיר". מחמוד הוסיף כי "לאחרונה הוסיפה החברה אלכוהול בלי ליידע אותנו וזה חמור מאוד".
למעשה, טמפו לא הוסיפה אלכוהול לאחרונה, כאמור, וכנראה שהוא היה שם מלכתחילה - אלא שב-2019, כאשר הושק המוצר, היצרניות בארץ לא חויבו לציין את התכולה המזערית. אגב, גם על גב הבקבוק מצוין כעת שהוא מיועד לשתייה לבני 18 ומעלה, הערה השמורה בדרך כלל למשקאות אלכוהוליים.
גרסת הבירה ללא אלכוהול הוצגה כחידוש כאשר הושקה בשנת 2019 בישראל (במקביל להשקה דומה בחו"ל שביצעה היינקין). היא נועדה לתת מענה למי שנמנע מאלכוהול, ובתוך כך למוסלמים ששתיית אלכוהול אסורה עליהם, למי שצריך לנהוג אחרי שתיית הבירה וכן למי שמעוניין לשומרי הגזרה, שכן האלכוהול עצמו עתיר קלוריות. בקבוק היינקן 0:0 מכיל רק 69 קלוריות לעומת 150 קלוריות בבקבוק זהה של בירה "רגילה. חצי שנה לאחר השקת היינקן 0:0 השיקה טמפו גם את הגרסה הלא-אלכוהולית לבירה פאולנר.
מטמפו נמסר: "על פי הוראת הדין שנכנסה לתוקף בתחילת 2024, על כל בירה ללא אלכוהול חייבת להיות הערה, כי המוצר יכול להכיל שיעור מסוים של אלכוהול כפי שמצוין באותה הוראה. המותג היינקן 0.0 עובד על פי החוק והוסיף את ההערה על כל מוצריו. לא חל כל שינוי בהרכב המוצר".