אחת הרשתות האהובות ביותר על ישראלים, איקאה, יצאה היום לסייל הקיץ שלה שיימשך עד 29 ביולי בכל חנויות איקאה בישראל. הסייל יכלול 2,700 פריטים מתוך עשרות אלפי פריטים שנמכרים ברשת הרהיטים והפריטים לבית.
קחו בחשבון שלרוב מטרת הסייל היא להיפטר מפריטים שיוצאים מהמלאי כדי לפנות מקום לקולקציות חדשות, או לעודד מכירות של פריטים שלא נמכרים מספיק טוב. איקאה ביטלה לעת עתה את משלוחי האונליין בישראל, שנעשו על ידי חברת שפע אונליין דרך האתר שלה, אחרי שפרטי לקוחות דלפו ממנו וכיום אין אפשרות להזמין אונליין מאיקאה ישראל – כך שמי שירצה ליהנות מהסייל יצטרך להגיע לחנויות.
לכבוד החגיגה, איקאה שלחה לנו רשימה של מספר פריטים לדוגמה שיימכרו במבצע. הוספנו לרשימה כמה פריטים משלנו ובדקנו: מה המחיר שלהם בשווקים אחרים בעולם?
השווינו למחירים בבריטניה – מדינת אי, אוסטרליה – שרחוקה מרוב השווקים (אם כי היא קרובה למזרח הרחוק), ירדן שכנתנו וכמה מדינות באירופה שחביבות על ישראלים: גרמניה, ספרד, יוון ופורטוגל.
איפה הכי יקר ללא סייל? מתברר שדווקא ירדן היא המדינה היקרה ביותר בדרך כלל לפי הבדיקה שלנו, אבל ישראל יקרה גם כן ולרוב תהיה במקום השני או הראשון.
מה לגבי המחירים אחרי הסייל? לרוב, גם בהשוואה של מחירי הסייל בישראל מול מחירים רגילים בעולם – ישראל עדיין יקרה יותר בחלק מהפריטים שנבדקו, כן אפילו בסייל מול מחירים רגילים.
ועוד נקודה מעניינת: מכניסה לאתר איקאה UK גילינו שיש באתר 1,261 מוצרים שלפי איקאה הוזלו ללא סייל. הם מוצגים בעמוד אחד – לנוחות הצרכנים, כשמחירם המקורי מחוק ומחירם החדש מודגש. כמה בישראל? באיקאה לא מסרו, למרות בקשת "ממון". כמובן באתר הבריטי אין פרסום על פריטים שהתייקרו, אם כי ניתן להניח שיש גם כאלה. כמה פריטים התייקרו השנה בישראל? גם לזה לא קיבלנו תשובה מאיקאה השנה.

כמה זה עולה?

ארון שלוש דלתות מסדרת brimnes, במידות 117 על 190 ס"מ, נמכר בארץ ב-995 שקל ובסייל מחירו ירד ב-20% ל-795 שקל. ברוב מדינות אירופה ואוסטרליה הוא זול יותר ללא סייל: באוסטרליה הוא נמכר ללא כל מבצע ב-700 שקל. בירדן ב-1,053 שקל, בספרד: 641 שקל, בגרמניה: 601 שקל, בפורטוגל: 641 שקל, ביוון: 923 שקל (עם צבירה של יותר מאלף נקודות) ובבריטניה: 851 שקל.
בשורה התחתונה: בגרמניה הכי זול, בירדן הכי יקר. באוסטרליה, ספרד, גרמניה ופורטוגל מחיר הארון בלי מבצע נמוך יותר ממחיר הארון עם מבצע בישראל.
ספה תלת-מושבית Kivik tibbleby נמכרת בארץ ב-2,495 שקל ובסייל (על צבעי אפור ובז' בלבד) מחירה ירד ב-39% והיא נמכרת ב-1,795 שקל – הנחה של 700 שקל. באוסטרליה מחירה ללא כל סייל: 1,754 שקל. בירדן מחירה: 2,588 שקל, בספרד: 2,013 שקל וכך גם בגרמניה. בפורטוגל היא נמכרת ב-1,730 שקל, וביוון: 1,690 שקל בלבד. בבריטניה מחירה 2,372 שקל.
בשורה התחתונה: ביוון, פורטוגל ואוסטרליה המחיר הרגיל של הספה נמוך מהמחיר שלה בסייל בישראל.
סלסילת RISATORP בגודל 25X26X18 ס"מ נמכרת בארץ ב-49 שקל (במספר צבעים) ובמבצע על הצבע הוורוד בלבד: 39 שקל, הנחה של 20%. לא מצאנו את הצבע הזה במדינות שבהן בדקנו מחירים, אבל הצבעים האחרים קיימים בהן וממילא כולם נמכרים באותו המחיר.
הסלסילה נמכרת בספרד ב-44 שקל, בגרמניה ב-32 שקל, בפורטוגל ב-30 שקל. באוסטרליה היא נמכרת ב-25 שקל מחיר רגיל, וב-19 ש' במבצע. בירדן המחיר: 49 שקל. בשורה התחתונה: אנחנו משלמים ביוקר על הפריט הזה. מאיקאה נמסר: "המחיר הממוצע לא השתנה בשנה האחרונה"