1. בלי חלאילי. בעוד פחות מחודש זה קורה – נבחרת כדורגל כחול-לבן תחל את המסע שלה באולימפיאדה, לראשונה מאז 1976. אתמול נחשף הסגל של גיא לוזון, כאשר השם הבולט ביותר ברשימה היה זה שלא נכלל בה – ענאן חלאילי, שחקן הכנף שרשם עונה אדירה במכבי חיפה ונרכש הקיץ על ידי אוניון סן ז'ילואז. הוא לא קיבל שחרור מסגנית אלופת בלגיה, למרות הלחצים מצד ההתאחדות. ארבעת השחקנים שנמצאים כעת בסטנד-ביי הם שוער מכבי נתניה עומר ניראון, בלם הפועל ירושלים נועם מלמוד, חלוץ מכבי פ"ת עידן טוקלומטי וקשר מכבי פ"ת ניב יהושע. המגן השמאלי דורון ליידנר לא קיבל אישור להשתחרר מקבוצתו ציריך, מה שמשאיר בסגל את נועם בן-הרוש.
2. זמן פרץ. בראיון הבלעדי שהעניק ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet, אמר דניאל פרץ כי למרות ששיחק העונה רק בשני משחקים במדי באיירן מינכן, הוא הפך לשוער טוב יותר ובשל יותר, בזכות הרמה וקצב האימונים, וכמובן העובדה שהוא משתף פעולה עם שחקנים מהטופ העולמי.
מובן שאין תחליף לדקות משחק, אבל פרץ הוא שם מוביל בנבחרת שהגיעה לחצי גמר יורו הצעירות, הישג שספק אם ישוחזר בשנים הקרובות. היכולת הנפלאה שהציג בטורניר בגיאורגיה סללה את דרכו לבאיירן, ולוזון לא באמת התלבט אם לשים את הז'יטונים על שוער העתיד של הכדורגל הישראלי. ישנה גם חשיבות גדולה להכנה שכוללת שישה משחקים ומחנה אימונים, ואם פרץ ישמור על הרמה הרגילה שלו, לחלוצי היריבות יהיו סיבות לדאגה. מה שבטוח, וינסנט קומפאני, המאמן החדש שלו בקבוצה, יעקוב מקרוב.
3. זה לא הגיל. אחת הפריבילגיות שניתנת לנבחרות האולימפיות, וגם מוסיפה לאטרקטיביות בטורניר, היא האפשרות לשתף שלושה שחקנים חריגי גיל. מדובר בכאלו שאמורים להיות נשק שובר שוויון כמו מוחמד סלאח במצרים, למשל (עוד לא החליט סופית אם לשחק בפריז). ליריבות ישראל בבית – מאלי, פרגוואי ויפן – יש ארסנל מרשים יותר של לגיונרים לבחירה (עוד לא פירסמו את הסגלים), ולוזון ללא ספק נמצא בעמדת נחיתות בהיבט הזה.
ההחלטה ללכת על שון גולדברג, לדוגמה, הייתה הכרחית לנוכח המחלה הידועה של הכדורגל הישראלי בעמדת הבלמים. לצידו של בלם מכבי חיפה בהגנה ישחקו אור ישראלוב וסתיו למקין שגדלו יחד בהפועל ת"א, אבל הבעיה היא שהם כמעט שלא שיחקו בעונה החולפת, לכן הצורך בשחקן מנוסה כמו גולדברג התבקש.
חריג הגיל השלישי אחרי פרץ וגולדברג הוא עומרי גאנדלמן, שחקן שלוזון מחזיק ממנו מאוד. גאנדלמן עשה את הקפיצה הגדולה שלו בגנט הבלגית, והיתרון במקרה שלו שהוא יכול לשחק גם כבלם וגם כקשר אחורי. זו גם הסיבה שהמאמן העדיף אותו על פני קשרים כמו דור פרץ, מוחמד אבו-פאני ומחמוד ג'אבר.
4. כישרון נטו. למרות היעדרותו של חלאילי, החלק הקדמי של ישראל עמוס בכישרון, וללוזון הייתה התלבטות לא פשוטה את מי לזמן. לדוגמה, שחקן כמו טוקלומטי נדחק לרשימת ההמתנה בשל העונה הפושרת שעבר. ההתקפה כוללת את דור תורג'מן ואלעד מדמון, כשאת המקום של חלאילי יכול למלא ליאל עבדה משארלוט, היחיד שמגיע מליגה שמשוחקת בימים אלה. ה-1:5 של הצעירה שלשום מול מכבי חיפה הבליט את האיכות של עדי יונה שכבש ובישל, את העוצמות של אושר דוידה וכמובן את יכולת ההבקעה של תורג'מן.
1 צפייה בגלריה
yk13985283
yk13985283
(עבדה. הסקורר הראשי | צילום: עוז מועלם)
5. מחנה בלי כוכבים. דווקא השמות הגדולים של הנבחרת האולימפית לא ייצאו הבוקר למחנה האימונים בפולין, כחלק מההסכמות עם הקבוצות לשחרר אותם סמוך לפתיחת הטורניר – מה שישאיר שלושה אימונים בלבד עם סגל מלא. הכוכב הגדול הוא כמובן אוסקר גלוך, שהפעיל לחץ כבד על זלצבורג כדי שתסכים לוותר עליו בתקופה של מוקדמות ליגת האלופות.
אחרי שלא פתח במשחק הגורלי של הנבחרת הבוגרת בפלייאוף מול איסלנד וסיים קמפיין בינוני, גלוך יקבל את המושכות מלוזון ויצטרך להציג יכולת משופרת גם מזו שהציג ביורו הצעירות.
6. קרש קפיצה. עם כל הכבוד לחצי הגמר ביורו ולמקום השלישי במונדיאליטו, כל אחד מבין 18 השחקנים שייצגו את הכדורגל הישראלי מודע לכך שהאולימפיאדה היא אופרה אחרת – במה נצפית בהרבה – כזו שיכולה לשדרג להם את הקריירה. לשחקנים כמו רוי רביבו ותורג'מן, שמכוונים לצאת לחו"ל כמה שיותר מהר, תהיה הזדמנות להרשים את הסקאוטים הרבים שיגיעו, וכך להשיג חוזה אפילו לעונה הקרובה.