עוד יום, עוד מתנה לדונלד טראמפ: יום לאחר הפסיקה התקדימית של בית המשפט העליון שלשום שקבעה כי לטראמפ יש חסינות חלקית כנשיא על חלקו במהומות הקפיטול, והמשפט שלו צפוי להידחות עד אחרי הבחירות, והוא כבר זוכה להקלה משמעותית ומפתיעה בהליך משפטי אחר, שבו כבר הורשע
2 צפייה בגלריה
yk13985674
yk13985674
מרוצה. טראמפ | צילום: Spencer Platt, גטי אימג'ס
התובעים בפרשת תשלום השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, הפרשה הפלילית הראשונה שבה הורשע טראמפ רק לפני חודש, מסרו כי יסכימו לדחות את מתן גזר הדין שתוכנן ל-11 ביולי. זאת בנימוק כי על השופט - שצפוי להסכים לדחייה - "לבחון כיצד פסיקת העליון משפיעה על ההרשעה". זאת בתגובה למכתב ששלחו עורכי דינו של טראמפ שעות ספורות אחרי החלטת בית המשפט העליון שלשום, ובו דרשו לבטל את ההרשעה בתיק הפלילי של סטורמי דניאלס. למרות שבמקרה הזה מדובר בכלל במעשים שביצע טראמפ כמועמד עוד לפני שנבחר לנשיאות ב-2016, ולא אמורה להיות לו עליהם חסינות כלשהי. אולם לאור הניצחון המשפטי הגדול שקיבל טראמפ בעליון, ניכר כי צוותו של טראמפ בעיקר מבקש להבהיר כי הם מתכוונים לנצל את המצב החדש עד תום לגבי כלל פרשותיו, ונראה כי כבר יש להם הצלחה.
החלטת בית המשפט הדהימה שלשום את ארה"ב, ונחשבה בלתי צפויה למרות ההרכב השמרני הברור של 3-6. זמן קצר אחרי שחזר מקמפ דייויד, שם התייעץ עם בני משפחתו לגבי עתיד הקמפיין שלו, התייצב הנשיא ג'ו ביידן מול המצלמות וגינה בנאום חריף את ההחלטה. כשהוא נראה בטוח ורענן הרבה יותר מאשר בעימות הידוע לשמצה, אמר ביידן כי "ההחלטה הזו אומרת שאין כמעט מגבלות על מה שהנשיא יכול לעשות". ביידן אמר כי משמעות ההחלטה היא ש"העם האמריקאי יצטרך עכשיו לעשות את מה שבתי המשפט לא מוכנים לעשות. העם חייב להחליט אם הוא רוצה להפקיד את הנשיאות שוב בידי דונלד טראמפ, בידיעה שהוא יעשה ככל העולה על רוחו". ביידן התעלם משאלות עיתונאים לגבי המשך הקמפיין שלו, ניצל את הרגע כדי לנסות לשנות את השיח הפוליטי.
2 צפייה בגלריה
yk13985669
yk13985669
(לוחמני. ביידן | צילום: Andrew Harnik, גטי אימג'ס)
בצד הרפובליקני חגגו כמובן ניצחון גדול. הסנאטור ג'יי-די ואנס מאוהיו, מועמד מוביל לתפקיד הסגן של טראמפ, אמר כי "זה ניצחון מסיבי לשלטון החוק". הסנאטור סטיב דיינס ממונטנה, אמר שבית המשפט העליון סיים "פרק עצוב בשימוש של ג'ו ביידן במשרד המשפטים נגד טראמפ“.