אחרי גל הפרידות מהכוכבים הגדולים, במכבי ת"א התחילו להתכונן לעונה הבאה והודיעו על החתמה ראשונה לקיץ – ג'יילן הורד – שחוצה את הכביש מהפועל ת"א. הגארד (25, 2.03 מ') חתם לשנתיים וישתכר 375 אלף דולר בעונה, כאשר הצהובים יצטרכו לשלם ליריבה העירונית את סעיף היציאה – 150 אלף דולר.
בעונה החולפת העמיד הורד ממוצעים של 16.7 נקודות ו-5.1 ריבאונדים בליגה ו-16.1 נקודות לצד 5.1 ריבאונדים ביורוקאפ.
האדומים, שבונים סגל נוצץ, רצו לראות את הורד נשאר לעונה שלישית ברציפות ואף הציעו לו חוזה משודרג באותו הסכום שהצהובים היו מוכנים לשלם לו, אך השחקן חיכה להצעה מקבוצת יורוליג, ומכבי הייתה למעשה היחידה שהניחה לו חוזה על השולחן.
"אני אסיר תודה על המעבר ליורוליג עם מכבי ת"א", אמר הורד. "זה מועדון עם היסטוריה עשירה והישגים יוצאי דופן". המאמן עודד קטש נשמע מרוצה: "ג'יילן הוא שחקן מגוון שהתקדם בעונה החולפת, יתאים לקבוצה שאנחנו בונים ויעזור לנו בהשגת המטרות בליגה ובאירופה".

ווימלבדון: האלופה בחוץ

מרקטה וונדרושובה הצ'כית הייתה הלהיט הבלתי צפוי של ווימבלדון בשנה שעברה. מהמקום ה-42 בעולם, היא ניצחה ארבע מדורגות ויצאה עם תואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה. אתמול היא הפכה לאלופה המכהנת השנייה בלבד בעידן המודרני (30 שנה אחרי שטפי גראף), שמודחת כבר בסיבוב הראשון, עם הפסד 6:4, 6:2 לספרדייה המדורגת 83, ג'סיקה בוזאס מניירו.
עוד בטורניר הנשים, איגה שוויונטק (1) קיבלה הגרלה קשה יחסית לשלב הראשון בדמות סופיה קנין (49), אבל הסתדרה עם 3:6, 4:6. גם ילנה ריבאקינה (4) בסיבוב השני.
היה קשה להאמין שנובאק ג'וקוביץ' יספיק לחזור לווימבלדון. הוא נפצע בברך ברולאן גארוס, פרש לפני רבע הגמר ועבר ניתוח רק לפני מספר שבועות. אבל אתמול הוא עלה כמו גדול לסיבוב הראשון, ופירק את ויט קופריבה הצ'כי 1:6, 2:6, 2:6. פרנסיסקו קומסאנה הארגנטינאי (122 בעולם) הדהים את אנדריי רובלב (6) עם 1:3.
כדורגל ישראלי. הפועל חיפה החתימה לעונה את הקשר האחורי של נבחרת בורקינה פאסו, דרמאן סאלו (26), ששיחק בשנתיים האחרונות באררט ירבאן הארמנית, עימה זכה בדאבל בעונת 2022/23. בעונה שעברה כבש שלושה שערים ורשם ארבע הופעות במוקדמות ליגת האלופות ובקונפרנס ליג. לסאלו חמש הופעות בנבחרת, כולל ב-2:2 מול אלג'יריה באליפות אפריקה שנערכה השנה. (איתן גליקמן)