"אנחנו דורשים באופן ברור ומוחלט הקמה של ועדת חקירה ממלכתית, עוד היום", קראה אתמול עדנה, אמה של התצפיתנית שיראל מור ז"ל, בהצהרה שנשאו משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר. "אנחנו זועקים היום בשמן: לא נסכים למסמוס, לטאטוא, למילים גבוהות שלא באמת מובילות לשום מקום. גם לא נסכים שהתפטרויות ינקו את האחראים למחדל. הרי לא היה כאן אסון טבע. אלא מעשה ידי אדם. רק עם ועדת חקירה ממלכתית נוכל אנחנו, וכל עם ישראל, לקבל תשובות".
דרור, אביה של שי אשרם ז"ל, אמר: "הבנות שלנו, החיילות החרוצות, המקצועיות והנחושות, שילמו בחייהן על המחדל וההפקרה של 7 באוקטובר. אנחנו, המשפחות, שילמנו ועדיין משלמות את המחיר הבלתי נתפס של הזלזול וההשתקה". לדברים הצטרף גם אייל, אביה של רוני אשל ז"ל: "נחל עוז, המוצב שבו שירתו הבנות שלנו, הפך לסמל ההפקרה והמחדל של 7 באוקטובר. הבנות שלנו, חיילות צה"ל המסורות והנחושות שהבינו את האחריות שיש על הכתפיים והעניים שלהן - ראו את הכל. עוד לפני 7 באוקטובר הן ראו, דיווחו, התריעו. עמדו על משמרתן ונפלו במשמרת הזו, כי זילזלו בהן. כי לא הקשיבו להן. כי לא הגנו עליהן. כי לא הצילו אותן".
1 צפייה בגלריה
yk13986188
yk13986188
(הצהרת המשפחות, אתמול | צילום: יובל חן)
יגאל, אביה של הדר מרים כהן ז"ל, שיתף: "אירועי הימים האחרונים, ובראשם שחרורו של מנהל בית החולים שיפא - טרוריסט שניהל מפקדת טרור במה שמכונה בטעות 'בית חולים' - ובנוסף אליו שחרור מחבלים נוספים, מחזירים אותנו ל-7 באוקטובר". אביה של שירת ים ז"ל: "חמש תצפיתניות, החברות של הבנות שלנו, מוחזקות עדיין בשבי חמאס: קרינה ארייב, נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע. המינימום שהמדינה צריכה לעשות זה להחזיר אותן הביתה. אותן ואת כל החטופות והחטופים".
עדי, אמה של נועה מרציאנו, הבהירה כי "חשוב לנו להבהיר שאין כאן נקיטה של עמדה פוליטית. אנחנו דורשים צדק ואמת. ולזה אפשר להגיע רק עם פעילות של ועדת חקירה ממלכתית. מבחינתנו, אנחנו דורשים את המובן מאליו".