196 לוחמי מג"ב זכו שלשום לענוד את סיכת המ"כ במהלך טקס סיום מרגש שנערך על מגרש המסדרים באנדרטת מג"ב, וביניהם סמ"ש הגר קראוניק וסמ"ש טל דוידוב, בת ובן של נופלים בקרבות 7 באוקטובר שהגשימו את חלומם האישי וגם של אבא ז"ל.
הגר היא בתו של רס"מ אריק קראוניק, רבש״ץ קיבוץ בארי שנהרג כאשר יצא להילחם במחבלים שחדרו ליישוב, וטל הוא בנו של סנ"צ ג'יאר דוידוב, מפקד תחנת רהט שנהרג גם הוא במהלך הלחימה. כשמפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, ענד את סיכת המ״כ לשניים, כל הלוחמים ובני המשפחות בקהל התרגשו איתם. באותם רגעי האושר וההגשמה העצמית, לשניהם חסר האבא שאהבו והעריצו. גם במהלך השיחות איתם הם חזרו על אותו משפט: "אבא, שעבורנו הוא גיבור, היה חסר לנו. עבר לנו בראש כמה הוא היה גאה ברגע הזה שבו אנחנו מסיימים קורס מ"כים, אבל בטוח שהוא צופה מלמעלה בגאווה".
3 צפייה בגלריה
yk13986112
yk13986112
טל דוידוב והגר קראוניק בטקס הסיום
(צילום: נחום סגל)

בעקבות האחות הגדולה

סמ"ש קראוניק משחזרת את הרגע שבו זכתה להפוך למפקדת כיתה: "תחושת גאווה גדולה, במיוחד עבור אבא שמאוד היה חסר לי ביציע לצד המשפחה. התרגשות גדולה עבורי, הגשמתי את הדרך של אבא. כל החודשים לפני שנפל בקרב על הבית בבארי, הוא תמיד רצה שאתגייס לשירות משמעותי במיוחד. הוא היה הכי גאה בעולם והתרגש עד דמעות כשאחותי הגדולה תמר, שהיום היא קצינה במג"ב, הייתה חוזרת הביתה במדים. הלכתי בעקבות תמר והגשמתי חלום של אבא וחלום אישי שלי. אבא לא זכה לראות את תמר עונדת את דרגת הקצינה, זה קרה זמן קצר אחרי נפילתו, ועכשיו אותי מסיימת קורס מ"כים".
3 צפייה בגלריה
yk13985650
yk13985650
אריק קראוניק ז"ל
הגר מספרת: "אבא תמיד עודד אותי לאהוב את המולדת. מבחינתו אהבת המולדת זה לגור על הגבול של המדינה, על הגדר של עזה, ולשרת במג"ב. התגייסתי בנובמבר, חודשיים אחרי נפילתו של אבא, ולא היה בכלל סימן שאלה לאן - רק למג"ב. עכשיו אני מקווה לשרת בתפקיד משמעותי בדרום, לחזור להגן על הבית. אבא היה איתי בכל רגע בהכשרת לוחמים ובקורס מ"כים, ואני תמיד מדמיינת אותו כמה הוא גאה בי". ויש לה חלום נוסף: "להחזיר את אבא הביתה לחלקת קבר בבארי, ושאנחנו נחזור הביתה לקיבוץ". הגר בטוחה בדבר נוסף, שגם נועה, אחותה הקטנה, תהיה לוחמת במג"ב.

אבא חסר בכל רגע

לצידה עמד בטקס סמ"ש דוידוב, שהתגייס לגבעתי ואחרי נפילתו של האב, המפקד הנערץ של תחנת רהט, עבר לשרת במג"ב. טל מספר: "תמיד חלמתי לשרת לצידו של אבא, וגם הוא חלם שאתגייס למשטרה. הערצתי את אבא כשוטר, ובמיוחד כמפקד שהשוטרים סיפרו עליו כמה הוא אמיץ. כבר במהלך ימי השבעה ביקשתי להגשים את המשאלה של אבא שאהיה שוטר, וזו הייתה גם הגשמת החלום שלי".
3 צפייה בגלריה
yk13985649
yk13985649
ג'יאר דוידוב ז"ל
דוידוב הבן הועבר למג"ב ואחרי שהשלים הכשרת שוטר צורף לפלוגה בדרום הארץ. הוא סיים את קורס המ"כים כמצטיין ושובץ להכשרת לוחמים. דוידוב הוא חלק ממשפחה של שוטרים: שני אחים ואחות של אבא שלו משרתים במשטרת ישראל. "כמה כואב שאבא איננו, אבל אני בטוח שהוא רואה מלמעלה שאני מגשים את החלום שלו ושלי. אני מרגיש את אבא שומר עליי ומנתב לי את הדרך. הוא חסר לי בכל רגע ורגע. עבורי הוא לא היה רק אבא, הוא היה חבר לחיים. איבדתי את החבר הכי טוב שלי".
מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, אמר למ"כים הצעירים: "נמצאים כאן חניכים מכל גוני הקשת של החברה הישראלית היפה שלנו, לצידם וביניהם טל דוידוב והגר קראוניק, חניכים שבשבעה באוקטובר עולמם חרב עליהם ומתוך השבר, האובדן והאבל על אבא, בחרו לקום ולצמוח, להחיות את מורשת היקרים שלהם דרך שליחותם הביטחונית, אני כל כך גאה בכם".
פורסם לראשונה: 00:00, 03.07.24