בזמן שהפועל ת"א מחתימה שחקנים בקצב מסחרר, גם הפועל ירושלים מתעוררת בגדול עם החתמה נוצצת במיוחד: הקבוצה צירפה את הסנטר אוסטין וויילי, שחתם לשלוש שנים תמורת שכר כולל של כ-2.5 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
yk13986574
yk13986574
(אוסטין וויילי | צילום: Andres Gutierrez/Anadolu via Getty Images)
וויילי (25, 2.11 מ') זכה בעונה החולפת בתואר ה-MVP של הליגה הטורקית במדי טופאש בורסה, עם שורה סטטיסטית של 15.1 נקודות, 10.1 ריבאונדים, כמעט 2 חסימות למשחק ולא פחות מ-68.3 אחוז מהשדה.
בנוסף, הקבוצה התבשרה כי קאדין קרינגטון קיבל אזרחות, והוא יוכל להירשם בעונה הבאה כישראלי - וגם הנבחרת תוכל ליהנות משירותיו.
עירוני נס-ציונה רשמה החתמה ראשונה לקראת העונה הבאה, והיא מסקרנת במיוחד: ראיין טורל (25, 2.01), גארד/פורוורד יהודי-דתי חובש כיפה, שישחק לראשונה בקריירה מחוץ לארה"ב. טורל כיכב בישיבה יוניברסיטי בניו-יורק והוביל אותה ל-50 ניצחונות רצופים, מה שהעניק לו חשיפה ברמה הלאומית בארה"ב והוא סומן כמי שיכול להיות היהודי הדתי הראשון ב-NBA. יפתח זיו (28) חתם לשנתיים בהפועל חולון.
נשים. שחקנית העבר דנה סנדר (42) תמונה לתפקיד יו"ר מינהלת ליגת העל. (רענן וייס)

ספרא ג'וניור בוולפסון

מויז ספרא, בנו של המיליארדר היהודי אדמונד ספרא שמנהל מו"מ מתקדם לרכישת הפועל ת"א, הגיע השבוע לביקור במתחם האימונים של הקבוצה בוולפסון. מויז היה זה שהניע את אביו לרכוש את הקבוצה וגם נחשב כעת למי שדוחף לביצוע עסקה מיידית. בין הצדדים נותרו פערים קטנים בלבד בין, ויש ניסיון לגשר עליהם.
הולנד. תאי עבד (19) חתם באיינדהובן לשנתיים נוספות עם אופציה לעוד עונה. הוא ישתכר 400 אלף יורו בעונה הראשונה, 450 אלף בשנייה וחצי מיליון בשלישית, אם ימשיך. (נדב צנציפר)
כדורגל ישראלי. עידן רן קוז'וך כמאמן הפועל באר-שבע נפתח עם ניצחון 1:4 על גורניק לצ'נה הפולנית, עם שלושער של אנטוניו ספר ושער נוסף של אור בלוריאן. מכבי פ"ת החתיתה את עידן ורד מהפועל פ"ת ואור רויזמן מהפועל ירושלים. (שי מוגילבסקי, לירן ביטון)

פלצ'יק ומורז נושאי הדגל

ההכנות למשחקים האולימפיים נמשכות, ואתמול הכריז הוועד האולימפי בישראל כי נושאי הדגל בטקס הפתיחה יהיו הג'ודוקא פיטר פלצ'יק והשחיינית אנדי מורז. הטקס יתקיים ב-26 ביולי על נהר הסיין.
מהוועד האולימפי נמסר: "ההחלטה התקבלה לאחר מחשבה רבה, ומתוך רצון להעביר את ערכי המשלחת שלנו יחד עם ההוקרה וההתרגשות לשאת את דגל ישראל. משלחת ישראל היא פסיפס של החברה הישראלית ונושאי הדגל הנבחרים, ספורטאי המופת פיטר פלצ'יק ואנדי מורז, מייצגים את תמצית החברה הישראלית – אנשים שפילסו דרכם בין אתגרים רבים בנחישות אין קץ, ציונים, מובילים ומשפיעים על סביבתם, מצליחנים לצד יכולת נתינה ואהבת אדם". (נדב צנציפר)

אלקראס עלה שלב

אלוף ווימבלדון המכהן, קרלוס אלקראס (3), עלה לסיבוב השלישי עם 6:7, 2:6, 2:6 על אלכסנדר ווקיץ' האוסטרלי, ועכשיו יתחיל הטורניר האמיתי מבחינתו, מול המדורג 29 פרנסס טיאפו, שניצח את בורנה צ'וריץ' גם דניל מדבדב (5) עלה שלב, אבל פאביו פוניני מהמקום ה-94 בעולם שלח את קספר רוד (8) הביתה. בטורניר הנשים, קוקו גוף (2) הייתה זקוקה לשעה ושש דקות כדי לנצח את הרומנייה אנקה טודוני 2:6, 1:6.
קופה אמריקה. ברזיל עלתה לרבע הגמר מהמקום השני בבית 4, אחרי 1:1 קשה מול הראשונה קולומביה. ברבעי הגמר: ארגנטינה – אקוודור (הלילה, 04.00), אורוגוואי – ברזיל, קולומביה – פנמה, ונצואלה – קנדה.