הלב שלך יוצא לאוהדים הטורקים. אתה רואה מה היורו עושה להם, לגאווה הלאומית, לזהות המעומעמת. הדגלים נתלים על גגות המכוניות או משתלשלים מאדני החלון או המרפסות. אתה נחרד מהעובדה שרשתות השידור הגרמניות החליטו שמשחק אחד בשמינית הגמר - אחד! - יופקע מהשידור הציבורי לטובת השידור הפרטי, ושהמשחק הזה יהיה דווקא זה של טורקיה נגד אוסטריה, עם המוני המהגרים הטורקים חסרי האמצעים לשלם עבור שירות כזה. הקריאות של אוהדי אוסטריה ברחובות לייפציג - "גרמניה לגרמנים, זרים החוצה" - הוסיפו לסימפטיה הזו.
1 צפייה בגלריה
yk13986630
yk13986630
(דמיראל מבצע את הצדעת הזאב | צילום: EPA/ABEDIN TAHERKENAREH)
אתה מתעלם מהתמיכה הסוחפת, האנטי-ישראלית, של הטורקים כאן בפלסטינים, אתה מתעלם מהקריאות הנבזיות לעבר משתתפים בהפגנות פרו-ישראליות. אתם מתעלם מהעובדה שאחוז הבוחרים בנשיא ארדואן בין הטורקים בגרמניה גבוה בהרבה מאחוז הבוחרים בו בטורקיה עצמה. זה כדורגל, אתה אומר לעצמך, שחרר. אל תהיה כבד.
ואז טורקיה מנצחת 1:2 את אוסטריה המלהיבה. את שני השערים לטורקיה כובש הבלם מרי דמיראל. את השער השני חוגג דמיראל ב"הצדעת הזאב" – תנועה המזוהה עם ארגון "הזאבים האפורים". מדובר בארגון לאומני, שהוא למעשה הזרוע הצבאית של "התנועה הלאומית", מפלגת הימין הקיצוני בטורקיה שתומכת בהקמת יישות מדינית טורקית אחת מהבלקן במערב ועד סין במזרח. הארגון מחזיק בדעות גזעניות המכוונות במיוחד נגד כורדים, אלבנים, יוונים, יהודים וארמנים. עד 2018 ארדואן נלחם בתנועה, ומאז, בעיקר בגלל מחסור באלטרנטיבה, הקים איתה קואליציה.
ההצדעה עוררה סערה. הטורקים המתונים בגרמניה, הכורדים והיזידים, חלקם נמצאים תחת איום מתמיד מצד הארגון, יצאו נגד המחווה לארגון אולטרה-פשיסטי עם אידיאולוגיה רצחנית - ועוד על אדמת גרמניה. דמיראל עצמו בכלל לא הבין מה הבעיה. השב"כ הגרמני, שעוקב אחרי התנועה ופעיליה, מתאר את התנועה כתנועת ימין קיצונית עם אידיאולוגיות גזענית ואנטישמית, המונה 12,000 חברים בגרמניה, ועוד עשרות אלפי תומכים "שקטים". הצדעה כזו, לפי השב"כ הגרמני, היא למעשה תמיכה באידיאולוגיה של התנועה. בניגוד לאוסטריה וצרפת, התנועה והסימול בידיים אינם אסורים בגרמניה.
"רציתי לחגוג עם משהו שיבטא את הזהות הטורקית שלי", אמר דמיראל אחרי המשחק. "ראיתי במהלך המשחק הרבה אוהדים טורקים עושים את המחווה הזו. אני מקווה שיהיו לי עוד הזדמנויות להראות את המחווה בהמשך".
16 שנים שהטורקים לא עלו לרבע גמר היורו. וכשהשמחה גואה על שפתיה, היא מתפרצת בגל איסלאמיסטי של עליונות טורקית, כזו שמנהיגיה מגדירים את היהדות כ"אויבת של כל בני האדם".
אופ"א בחרה בדמיראל כמצטיין במשחק. חייבים להפריד בין ספורט לפוליטיקה, והפוליטיקה של הכדורגל מעולם לא אהבה ללכלך את ידיה בפוליטיקה אמיתית. אז השתמשו בפלטפורמה הגלובלית כדי לקדם אידיאולוגיה גזענית ואנטישמית, מה קרה? אין לצפות לצעדי משמעת מצד המארגנים או המארחים. כן, אופ"א פתחה בחקירה ואולי דמיראל ייקנס. יש לקוות שיחטוף חמישייה מההולנדים ברבע הגמר.