"רק כאשר מתבצע חיסול ישראלי, נחשפים הפרטים לראשונה", הודתה אתמול כתבת "אל-חדת", שהגדירה את חיסול בכיר חיזבאללה אבו עלי נאסר כ"מכה קשה לחיזבאללה שתגרור אחריה תגובה קשה על יעדים בישראל". זאת, לנוכח העובדה שרק אחרי החיסול שבוצע בתקיפת כטב"ם ישראלי על המכונית שבה נסע בדרום לבנון נחשף לראשונה עצם קיומה של יחידת "עזיז" שעליה פיקד "אבו נעמה", כפי שכונה נאסר בשמו המחתרתי.
3 צפייה בגלריה
yk13987164
yk13987164
(חוסלו. "אבו נעמה" (מימין) לצד קאסם סולימאני)
לפי המידע, "אבו נעמה", בעצמו תושב דרום לבנון, נסע אתמול בבוקר במכונית באזור אלחוש בעיר צור, כשכטב"ם ישראלי פגע במכונית וחיסל גם את שותפו לנסיעה, גם הוא פעיל וותיק בחיזבאללה. לפי אותו המידע, גם בנו של "אבו נעמה" היה במכונית, ולא ברור מה עלה בגורלו.
חיזבאללה מיהר להעביר הודעה לעיתונאים, על "תגובה קשה" שלוחמי הארגון מתכננים לבצע כבר בימים ואולי אפילו בשעות הקרובות, נגד יעדים ישראליים, בדיוק כמו התגובה על חיסולו של "אבו טאלב", מפקד יחידת העילית המקבילה "נאסר" שחוסל לפני שבועיים וחצי.
3 צפייה בגלריה
yk13987745
yk13987745
שיגורים אל עבר הצפון, אתמול | צילום: JALAA MAREY - AFP
זמן קצר לאחר מכן, הגיב חיזבאללה במטחים כבדים שכללו שיגור עשרות רקטות לעבר יישובים בגליל העליון ובגולן. כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף וכמה שריפות פרצו בצפון הגולן. חיזבאללה מצידו לקח אחריות "על ירי 100 קטיושות" והודיע כי היעד היה בסיסי צה"ל נפח וקלע.
עיתונאי לבנוני בכיר אמר אתמול ל"ידיעות אחרונות": "אנחנו נחשפים ליחידות ה'נוח'בה'- עילית של חיזבאללה ולשמותיהן רק בעקבות החיסולים הישראליים. בינתיים אנחנו יודעים לנקוב בשמותיהם של 'כוח רדואן', 'כוח נאסר' ו'כוח עזיז'". עוד הוסיף העיתונאי כי מקור מקורב להנהגה במפקדת חיזבאללה אישר באוזניו כי "זה לא היה סתם חיסול" וטען ש"ישראל כבר הוכיחה שהיא יודעת בדיוק לאן היא מכוונת את הכטב"מים ואת מטוסי חיל האוויר".
3 צפייה בגלריה
yk13987352
yk13987352
זירת החיסול בצור, אתמול
יחידת "עזיז" שעליה פיקד "אבו נעמה" אחראית לגזרת המערב בדרום לבנון, עד לאזור הבקאע בעומק הלבנון שבו מתבצעים אימוני הלוחמים של חיזבאללה. בהתייחס לחיסול, ציין דובר צה"ל כי "נאסר שימש בתפקידו משנת 2016 והוביל את ירי הנ"ט והרקטות מדרום-מערב לבנון לעבר עורף מדינת ישראל וכוחות צה"ל. כמו כן, הכווין מתווי טרור רבים לעבר ישראל לאורך המלחמה ולפני כן, וביצע תפקידים מרכזיים בחיזבאללה".
תפקידה של יחידת "עזיז" של חיזבאללה הוא לעסוק בכל סוגיות הלחימה במרחב שבו היא פועלת, ובכללן תמרון לגליל, ירי רקטות ועוד. לנאסר עצמו יש היסטוריה בליבת הפעילות בחיזבאללה, כולל מעורבות בחטיפת חיילי המילואים המנוחים אהוד גולדווסר ואלדד רגב בקיץ 2006. מבחינת צה"ל, הבכיר שחוסל ממוקם בדרגה מעל מפקד אוגדה. "זה מפקד כריזמטי עם ביטחון עצמי גבוה, שהיה אחראי על גזרת חומס בסוריה במלחמת האזרחים", אמרו בצבא.
חיסולם של "אבו נעמה" ושל "אבו טאלב" מצטרף לשורה ארוכה של בכירי מפקדי שטח נוספים של ארגון חיזבאללה שנטען שחוסלו בידי ישראל מאז 8 באוקטובר. בין היתר, נמצאים ברשימה גם איסמעיל יוסף בז – מפקד גזרת החוף של חיזבאללה ומוחמד חוסיין שחור, מפקד יחידת הטילים והמרגמות באזור המערבי שהיה בכיר בכוח רדואן של ארגון הטרור. עד כה, הודיע חיזבאללה על חיסולם של 360 לוחמים מהארגון בידי ישראל. בצה"ל מנגד, טוענים כי המספרים גבוהים יותר – אך נמנעים מחשיפת נתונים.