דריכות בצמרת המשטרה: ניצבים במשטרת ישראל, שרואים עצמם כמועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא, נערכים להחלטת וועדת גרוניס לבחינת מינוי בכירים בשרות המדינה. אם הוועדה תפסול את המועמד לתפקיד המפכ״ל הבא, הסמפכ"ל; ניצב אבשלום פלד (63), יפתח מחדש המרוץ למפכ"לות.
1 צפייה בגלריה
yk13987909
yk13987909
(ניצב פלד | צילום: דוברות המשטרה)
גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נערך לפסילת ניצב פלד, כשהוא מדליף את שמו של ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף, כמועמד אפשרי לתפקיד המפכ"ל. רבים מחברי סגל הפיקוד הבכיר רואים בניצב לוי נאמנו של השר בן גביר, בפרט בהנחיות של הניצב לנהוג בכוח רב מול מפגיני קיסריה וכרכור. ההערכה היא שהיום לא תתקבל החלטה בוועדת גרוניס בעניין המפכ"ל הבא. ניצב פלד ככל הנראה בעיקר יישאל על החומרים הרבים שהגיעו לוועדת שעלולים לייצר מכשול שיפסול את את מועמדותו.
ניצב אבשלום פלד, המפכ"ל המיועד, יופיע היום בפני וועדת גרוניס. כמו כן, יופיע השר בן גביר, שהמליץ עליו לתפקיד מפכ״ל, והמפכ"ל יעקב שבתאי, שמסיים בעוד שבועיים את כהונתו. המפכ״ל שבתאי, שאין לו כל סמכות בקביעת זהות מחליפו, ירצה לומר בוועדה את הלקחים שחווה אישית ביחסי העבודה מול השר הממונה עליו, בן גביר. ויציין כי חשוב לבחון את יכולת העמידה והעצמאות של המפכ״ל שיחליף אותו. לדברי שבתאי, בן גביר מבצע השתלטות בוטה על משטרת ישראל שחייבת להישאר א-פוליטית לטענתו ולהרחיק את השר מהנחיות ישירות לקציני משטרה כפי שהוא נוהג לעשות.
ניצב פלד, כאמור, נחקר במח״ש ב-2015 וההמלצה נגדו היתה שלא יקודם. זאת, בעקבות בנייה בלתי חוקית שהוא הוביל במושב בו הוא מתגורר, מושב זכריה. למרות זאת, המפכ״ל דאז, רוני אלשיך, קידם אותו לדרגת ניצב ומינה אותו לתפקיד מפקד אגף ההדרכה. נזכיר כי שר הביטחון, יואב גלנט, נפסל בעבר ממינויו לתפקיד הרמטכ״ל בשל עבירות בנייה מצידו במושב שבו הוא מתגורר.