2 צפייה בגלריה
yk13986988
yk13986988
(רונן צור, מנכ"ל שמיר אופטיקה בישראל)
1. איך ממשיכים לעבוד במפעל שממוקם בקיבוץ שמיר קילומטרים ספורים מגבול לבנון?
"אנחנו מוגדרים מפעל חיוני שמספק מוצר שאי-אפשר לתפקד בלעדיו. מרבית העובדים שלנו פונו מבתיהם, אז אירגנו להם במהירות מקומות מגורים ומלונות, לצד מערך הסעות, על מנת לאפשר להם להמשיך לעבוד".
2. אתם נחשבים לאחד המפעלים המצליחים של הקיבוצים בישראל. נמכרתם לתאגיד בינלאומי בכמיליארד דולר. איך ממשיכים מכאן?
2 צפייה בגלריה
yk13987339
yk13987339
צילום: אי-פי, Hussein Malla
"החברה רואה בתעשייה הישראלית עוגן חשוב, ולכן אנו ממשיכים לייצר באופן שוטף גם תחת מלחמה. 15% מהעובדים נותרו בחל"ת ונאלצנו להחליף אותם בעובדים זמניים. בתעשייה שלנו לא מעסיקים עובדים זרים".
3. איך המלחמה משפיעה על מחירי העדשות?
"עלויות ייבוא חומרי הגלם מאירופה, תאילנד וסין עלו ביותר מ-40 אחוז, לצד התארכות משמעותית בזמני האספקה. הכפלנו את מלאי חומרי הגלם על מנת להבטיח המשך ייצור באופן סדיר. כרגע אין עליית מחירים ללקוחות".
4. מהי כמות העדשות שמייצרים בשנה רגילה?
"שוק האופטיקה בישראל עומד על מיליוני עדשות שמיוצרות מדי שנה. שמיר היא שחקנית מובילה בשוק, ומתמחה בעדשות מולטי-פוקליות וחד-מוקדיות בהתאמה אישית".
5. מי קהל היעד שלכם?
"בעיקרון כל מרכיבי המשקפיים, צעירים ומבוגרים. קהל היעד לעדשות המולטי-פוקל הם אנשים מעל גיל 40, אבל יש לנו גם עדשות Optimee לילדים — פיתוח ישראלי חדשני שהוכח כמעכב את התארכות גלגל העין והתפתחות קוצר ראייה".