1. ממשלת ישראל על שפע שריה עסוקה מאוד, אבל ממש לא במה שאתם מקווים. עשרות השרים, כולל המיותרים, עוסקים פחות במלחמה, בכלכלה ובסיוע לאזרחים העניים, המפונים, והמשרתים — חלקם כבר מאות ימים במילואים. היא עסוקה, במילה אחת: בענייניה. ובשלוש מילים: בעניינים שחשובים לחבריה.
1 צפייה בגלריה
yk13988069
yk13988069
(צילום: חיים צח, לע"מ)
2. הנה רשימה מקוצרת של משימות דחופות שהממשלה ממש לא עוסקת בהן בימי המלחמה: מתווה התשלומים לאנשי המילואים; תוכנית סדורה לשנה הבאה לכל המפונים מהדרום והצפון; פיצוי נאות של אלפי העסקים ומשקי הבית בצפון הנטוש; גיבוש מהיר שטרם החל של תקציב הביטחון לחמש שנים קדימה; סגירת 10 משרדי הממשלה המיותרים שבהם נקב אגף התקציבים באוצר; הכנות ותקציבים למקרה של רעידת אדמה גדולה שעלולה להתרחש בכל רגע לדעת המומחים; טיפול דחוף בתוכנית האקלים שגובשה כבר לפני שנים אך לא מבוצעת.
3. ובמה עוסקים יותר מ-30 השרים בדחיפות רבה? בחקיקה אנטי דמוקרטית בתקשורת; בהדחת היועצת המשפטית; בהעמדת תקציבים אין סופיים לעמותות חרדיות על חשבון החינוך הממלכתי; בחוק הרבנים; בנטרול עצמאות נציב שירות המדינה; בשינוי השם של משרד החקלאות למשרד החקלאות וביטחון המזון בעלות של מיליונים; בהעברת הסמכויות מאגפי האוצר המתפוררים לשר האוצר; במימון 14 עובדים למעונות ראש הממשלה. זה מה שחשוב, דחוף וחיוני רק לעניין אחד: הישרדותה של ממשלת המחדל הכושלת. נקודה.