הלוואי שזה היה רק משחק כדורגל, אבל החגיגה הלאומנית של בלם טורקיה מרי דמיראל בניצחון על אוסטריה בשמינית הגמר הפכה את רבע הגמר מול הולנד לשואו פוליטי.
בזמן שאופ"א חוקרת את "הצדעת הזאב" של דמיראל, המקושרת לארגון "הזאבים האפורים" הגזעני והאנטישמי, מה שעלול להוביל להרחקתו מהמשחק ברגע האחרון, טורקיה וגרמניה פתחו בעימות דיפלומטי. שרת החוץ הגרמנייה ננסי פייזר הביעה ביקורת כלפי הבלם וקראה להעניש אותו, בטורקיה זעמו וזימנו את שגריר גרמניה במדינה לשיחת נזיפה, ואתמול הגיעה חבטת ההחזרה עם זימון של השגריר הטורקי בברלין לשיחה דומה. והקינוח: נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, החליט לבטל פגישה מתוכננת באזרבייג'ן ולהגיע במקום זאת לעודד את נבחרתו במשחק – צעד שנראה הצהרתי מאוד לאור השתלשלות העניינים.
מבחינת כדורגל, זה מפגש שמעלה שאלה מרתקת: האם בגלל המעמד טורקיה תצליח לשנות את עורה? עד כה הכדורגל ההתקפי השתלם לה, אבל גם עלה לה בתבוסה 3:0 לפורטוגל, היריבה החזקה ביותר שפגשה עד כה. הולנד שטפה את המגרש עם מהירות וטכניקה בניצחון על רומניה, ולא תהיה סלחנית כמו האוסטרים שלא ניצלו מצבים. יש לה את מלך השערים המשותף קודי גאקפו ומלך הבישולים צ'אבי סימונס. זה רבע גמר בעל הפוטנציאל הגדול ביותר לחגיגת שערים – וישנה סכנה אמיתית שזה בדיוק מה שיבהיל את שני המאמנים שמודעים לכך היטב.