סך הפרסים השנה בווימבלדון עומד על 50 מיליון ליש"ט, שיא של כל הזמנים, וכמעט 10 מיליון יותר מאשר לפני שנתיים. הזוכים בטורנירי הגברים והנשים יקבלו 2.7 מיליון כל אחד. או כמו שאמה נבארו קוראת לסכומים האלה: "זה הכל?"
בעוד טניסאים בכל העולם קורעים את עצמם בטורנירים קטנים כדי לנסות להרוויח קצת כסף, ורק השכבה העליונה של השחקנים מתעשרת באמת, הטניסאית האמריקאית בת ה-23 מגיעה ממקום אחר לגמרי. המדורגת 17 בעולם, שתשחק היום בסיבוב השלישי מול דיאנה שניידר הרוסייה (30), היא מיליארדרית. לא היו לה בעיות במימון נסיעות, תנאים, אימונים – יש לה חשבון בלתי מוגבל לנסות להפוך לטובה מכולן.
1 צפייה בגלריה
yk13989040
yk13989040
(צילום: Paul Childs, רויטרס)
בינתיים זה הולך לא רע: היא דורגה 763 ב-2018, רק בעונה שעברה נכנסה ברצינות לסבב המקצועני אחרי שנתיים באוניברסיטת וירג'יניה (שם זכתה באליפות המכללות), בינואר זכתה באוסטרליה בטורניר הראשון שלה (הובארט), ניצחה את המדורגת שנייה ארינה סבאלנקה באינדיאן וולס, הגיעה ברולאן גארוס לשיא אישי בגראנד סלאם, שמינית הגמר, ובווימבלדון הספיקה להדיח השבוע את נאומי אוסקה המתקמבקת.
אה כן, הכסף. מכירים את בנק קרדיט וואן הענק? אז אבא שלה, בן נבארו, הוא טייקון השקעות ומייסד קבוצת שרמן שמחזיקה בבנק הזה, אחרי שבנה את עצמו בעולם הפיננסים מגיל צעיר. השווי שלו עומד על 1.5מיליארד דולר, למרות שבן ביזבז חלק מההון (300 מיליון) על רכישת הזכויות לטורניר סינסינטי לפני שנתיים. אל תדאגו מנפוטיזם, הבת לא כל כך הצליחה שם. האב הסביר בעבר את חשיבות הטניס עבורו: "הענף עזר לילדינו להבין מהו מוסר עבודה, לפתח ידידות דרך מאבק משותף וללמוד על אכזבה, הפסד ולפעמים אפילו חוסר הוגנות".
צריך לציין שאין לה גינונים של נסיכה. היא לא מתפארת בעושרה ברשתות החברתיות, ועובדת כבר כעשור עם המאמן המוערך פיטר איירס, שהעיד עליה כי היא "עוזבת את המגרש בכל יום כשהיא קצת יותר טובה". ההסבר שלו לפריצה הוא שיפור ניכר באגרסיביות ובעבודת הרגליים של נבארו. היא הפכה ידועה בלוחמנות שלה, בנחישות האדירה. אין לה מנטליות נינוחה, אלא תיאבון אדיר שבמקרה מצטרף לחשבון בנק יפה.
אין ספק שהרקע שלה מבדיל אותה מהיריבות. בין רולאן גארוס לתחילת עונת הדשא, היא יצאה עם המשפחה לנופש יוקרתי ביוון, שם נהנתה מטיולים בטבע ושייט קיאקים, בזמן שטניסאיות אחרות היטלטלו בדרכים. אבל כסף לא יכול לקנות מנטליות. היא לא מעריצה את אביה בגלל הארנק, אלא בגלל שהוא "האדם החכם ביותר" שהיא מכירה. אמה נבארו תתמודד כל הקריירה עם מבט ביקורתי, אבל הוא לא כל כך מגיע לה.