הסיפור הזה מסעיר כרגע את העולם הערבי, את קבוצות האופוזיציה הסורית בעולם, וכמובן את מסדרונות השלטון והצבא בדמשק: לונא שיבל, יועצת בכירה בלשכת נשיא סוריה בשאר אסד, נקלעה שלשום לתאונת דרכים מחרידה ומסתורית בכביש שבין שדה התעופה של דמשק לפרברי הבירה. הנהג והמאבטח שהיו לצידה במכונית נעלמו ואיש לא יודע מה מצבם.
שעה לאחר שמכונית משוריינת התנגשה – ייתכן שבכוונה – ברכב שבו נסעה שיבל, ופצעה אותה באופן קשה, היא הועברה באמבולנס לבית החולים א-שאמי שבלב דמשק. בית חולים שמטפל רק באח"מים סורים, וגם בקצינים רוסים בכירים ובחברי משמרות המהפכה האיראניים.
1 צפייה בגלריה
yk13988826
yk13988826
(לונה אל-שיבל, היועצת של אסד | מתוך X)
שיבל הוכנסה לחדר טיפול נמרץ וחוברה למכשירים. על דלת החדר הופקדה אבטחה נשיאותית. אפילו על בעלה, עמאר סאעאתי, יו"ר איגוד הסטודנטים וחבר בפרלמנט הסורי, שביקש להעבירה במסוק לטיפול בלבנון, נאסר לבקרה.
שיבל בת ה-49 החלה את הקריירה שלה ככתבת בטלוויזיה הסורית הרשמית, ומשם עברה ל"אל-ג'זירה". ב-2020 הנשיא אסד צירף אותה לקבוצת יועציו הבכירים. היא שימשה כיועצת התקשורת בארמון, והתקרבה לאשת הנשיא, אסמא. השתיים ניהלו, בנפרד, רשתות יבוא.
להכנסותיה המרשימות של שיבל שמה לב גם ועדת הסנקציות האמריקאיות, והיא הוכנסה ל"רשימות השחורות" לצד מקורבים נוספים של הנשיא. במקביל, אחיה הצטרף לארמון כיועץ צבאי, אך סומן על ידי המודיעין האיראני כמי שמסר מידע רגיש "למדינה במערב", ככל הנראה לרוסיה, והוא איבד את תפקידו.
אחרי ששיבל פתחה בדמשק מסעדה רוסית, ושלחה קרובת משפחה לנהל חנות בדים תוצרת מוסקבה, היא ובעלה נערכו לעבור לרוסיה.
ברשתות החברתיות התרבו דיווחים על מעורבות של סוכנים איראנים בניסיון החיסול של יועצת הנשיא הסורי.
לפי הדיווחים, בחזית המכונית הפוגעת הותקן מבנה ברזל מיוחד, שפגע בשיבל וגרם לדימום המוחי ולמצב הרפואי הקשה.