עסקת חטופים מול חמאס צפויה להוביל להפסקת אש בצפון, אבל ככל הנראה לא להסדרה מול חיזבאללה. גורמים ביטחוניים ומדיניים בישראל מעריכים שמזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה לא יסכים למתווה שמציע השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין, שעיקרו פירוז דרום לבנון – עד עשרה ק"מ מגבול ישראל. במקביל, איראן הבהירה לנסראללה שאינה מעוניינת שחיזבאללה יסתבך במלחמה עם ישראל.
דרישת הפירוז של ישראל מתייחסת לכוח רדואן המסתער ולנשק כבד של חיזבאללה: משגרים, רקטות, מרגמות 120 מ"מ ויותר, טילי בורכאן ופלק, נ"ט וכטב"מים. אלה יורחקו כאמור ליותר מעשרה ק"מ מהגבול, על כל חלקיו. מערכי האש וההסתערות שחיזבאללה בנה בשטח הסבוך והותקפו על ידי צה"ל לא יוקמו ולא ייתפסו מחדש, גם לא על ידי פעילים מקומיים של הארגון. ישראל תסכים בתמורה לתיקוני גבול, לכל אורכו.
זוהי הצעתו של הוכשטיין, אבל בישראל כאמור מאמינים שנסראללה לא יסכים לה. בשל כך, בעוד מספר חודשים יהיה צורך לצאת למהלך צבאי עצים בלבנון שירחיק את חיזבאללה למרחק של לפחות עשרה ק"מ מהגבול, ויפרז את דרום לבנון מנשק כבד.
בזמן הזה יקבל צה"ל לגיטימציה אמריקאית ובינלאומית להמשך הלחימה כתוצאה מסירוב נסראללה. במקביל הצבא יצבור כמות חימושים שתידרש לו ליום שאחרי המהלך הצבאי בלבנון, אם חיזבאללה ינסה להפר את ההסדרים שעליהם יוסכם אחרי הפעולה הצבאית.
ישראל יודעת שאיראן לא מעוניינת בהמשך לחימה בצפון. טהרן הבהירה לנסראללה שאינה מעוניינת שחיזבאללה יסתבך במלחמה רבתי עם ישראל, וכי הארגון אינו יכול לצפות שהיא תתערב בצורה עצימה אם היא תיפתח. כך על פי מקורות מערביים.