את הקרבות של רז הרשקו קל לי לדמיין מראש. דקה או שתיים של גישושים, ניסיונות לבחון את נקודות החולשה של היריבה, ואז בדיוק ברגע שהג'ודוקא שמולה הכי פחות מוכנה לכך, תגיע הכניסה המהירה מהברכיים, ובתוך שבריר שנייה - אותה היריבה שעד לאותו הרגע עמדה על שתי רגליה תמצא את עצמה שכובה על המזרן.
אני לא אומר זאת כביקורת. איני טוען שהרשקו היא ג'ודוקא צפויה שקל ליריבות לחזות, העובדה היא שכבר שלוש שנים רובן המכריע נותרות חסרות אונים מולה.
מאז אולימפיאדת טוקיו הרשקו התחרתה ב-23 תחרויות - רק שלוש פעמים היא לא סיימה על הפודיום. בענף מועד להפתעות, שבו כל טעות קטנטנה יכולה לעלות בהפסד מיידי, הרשקו היא אי נדיר של יציבות. שאלת מיליון הדולר היא: האם אפשר לשמור על גרף היציבות הזה גם בפריז?
הרשקו תגיע לפריז כמדורגת שנייה בקטגוריית המשקל שלה (מעל 78 ק"ג). מקום אחד מעליה נמצאת רומאן דיקו הצרפתייה - הן יוכלו להיפגש רק בגמר או בתרחיש פחות סביר בקרב על ארד. אלו חדשות טובות. דיקו היא משוכה בלתי עבירה, ג'ודוקא צרפתייה עוצמתית וגדולה פיזית, שהרשקו טרם מצאה לה פתרון. העובדה שהשתיים לא ייפגשו בסיבובים מוקדמים משמעותית עבור סיכויי ההצלחה של הרשקו באולימפיאדה.
אם לא יהיו הפתעות, הרשקו אמורה ברבע הגמר לפגוש את אסיה טבאנו האיטלקייה, ג'ודוקא צעירה ומבטיחה, אבל כזו שהרשקו מסתדרת איתה היטב. חצי הגמר יהיה כנראה מול קיירה אוזדמיר הטורקייה, סגנית אלופת העולם, או שייאן שו הסינית, שתיהן יריבות חזקות, אבל את שתיהן הרשקו ניצחה, ויותר מפעם אחת, בשנים האחרונות.
לכאורה נראה שלהרשקו יש מסלול נוח לגמר, אלא שכאן נכנס המוקש, המספר הנוסף שיכול לערבב מחדש את כל הקלפים בתחרות: אקירה סונה היפנית, האלופה האולימפית, תגיע לפריז כלא מדורגת. המשמעות: היא תוכל לפגוש את כל אחת מהמדורגות כבר בשלב מוקדם.
הרשקו לא מסתדרת עם סונה וטרם ניצחה אותה. בניגוד לרוב היריבות הענקיות בקטגוריה הזו, סונה מזכירה בממדי גופה את הרשקו ומנטרלת את היתרונות המובנים של הישראלית כמו זריזות ומהירות.
חשוב לציין, בניגוד לדיקו, סונה היא לא משימה בלתי אפשרית ואף נמצאת בירידה מסוימת. ועדיין, נראה כי המון יקום וייפול על ההגרלה. מפגש מוקדם מדי מול סונה יפגע משמעותית בסיכויי ההצלחה של הרשקו בפריז.
לעומת זאת, ייתכן גם מצב הפוך שבו סונה ודיקו יוגרלו זו מול זו במהלך הדרך. במצב כזה להרשקו יהיה סיכוי לא רע להפוך לג'ודוקא הישראלית הראשונה מאז יעל ארד שמעפילה לגמר אולימפי, בתנאי כמובן שענבר לניר לא תעשה זאת יום לפניה.