התוכנית הגדולה של לונה שיבל, היועצת הבכירה בארמון הנשיאות הסורי, נרקמה בשלבים: תחילה יעזוב בעלה את סוריה וישתקע בווילה המפוארת שרכשו בסוצ'י שברוסיה. אחריו יקפוץ לביקור האח של לונה, מולהים שיבל, קצין במשמר הצבאי של ארמון הנשיאות בדמשק. בשלב האחרון תצטרף לונה. השלטונות במוסקבה היו מודעים לתוכנית ונתנו את הסכמתם. אלא שביום שלישי האחרון אירעה התנגשות בין הרכב שבו נסעה שיבל למקום עבודתה בארמון לבין מכונית משוריינת אנונימית, שבחזיתה לוח ברזל חד.
המכונית פגעה במושב האחורי שבו ישבה היועצת. היא חטפה מהלומה רצינית, איבדה את ההכרה והובהלה לטיפול רפואי במרפאה מקומית וכעבור שעה פונתה לבית החולים אל-שאמי בדמשק. בסוף השבוע, שלושה ימים אחרי, הוכרז על מותה.
1 צפייה בגלריה
yk13989902
yk13989902
(צילום: PHILIPPE DESMAZES, איי-אף-פי)
עכשיו מתברר כי ליועצת הבכירה היו יריבים מסוכנים. אסמה אל–אסד, רעייתו של הנשיא, ניסתה להדיח את שיבל כבר לפני חמש שנים ומאמציה עלו בתוהו. השמועות על תפקידה "המיוחד" של שיבל היפהפייה, כמאהבת של הנשיא בשאר, הגיעו גם לאוזני רעייתו. גם בות'יינה שעבאן, יועצת התקשורת הוותיקה בארמון, התאמצה להרחיק את המתחרה הצעירה והמוכשרת.
חבורת קצינים סורים, נאמני הנשיא בארמון, התאמצו להרחיק קצינים צעירים מתחומי השפעתה של שיבל. כל אחד מהקצינים הצעירים עובר כעת חקירות וצפוי לו מעצר ארוך, ומשפט צבאי, כחלק מחוליית איסוף המידע שאותה ניהלה היועצת הבכירה.
לונה, הדרוזית היחידה בארמון הנשיאות, הייתה בטוחה שמעטפת הביטחון שמעניק לה בשאר בזכות קשריהם ההדוקים תגונן על חייה. אולם שליחי חיזבאללה בסוריה, יחד עם קצינים איראנים בכירים, התחילו לתפור תיק האשמות ליועצת הנשיא. הם האשימו אותה בהעברת מידע מודיעיני מסווג לבכירי המודיעין ברוסיה ולנציג בכיר של המודיעין הרוסי בסוריה, מידע שעסק במיקומי מחסני הנשק והתחמושת ובהיערכות לפעולות צבאיות איראניות מתוך שטח סוריה.גורם שממלא תפקיד בכיר מאוד בסוריה, והצליח לצאת בחודש שעבר לאחת ממדינות אירופה, סיפר כי "לונה שיבל נהנתה ממעמד מיוחד. רק בחודש האחרון התחילו צרותיה, ברגע שחיזבאללה ובעקבותיו האיראנים התלבשו עליה, בצדק, מבחינתם. היה ברור שהסיפור יסתיים באסון". הבכיר הסורי מעריך שהאח והבעל של לונה ייעלמו בקרוב, לפי השיטה הסורית המקובלת: "או שיוציאו אחד מהם להורג והשני יישלח לכלא, או שתקרה להם 'תאונה פתאומית מתוכננת'".