ד"ר יצחק יפעת, "הצנחן הבוכה" מהתמונה המפורסמת בכותל המערבי, הלך אתמול לעולמו. יפעת היה בין הפורצים לעיר העתיקה בירושלים, ומראשוני המגיעים לכותל המערבי במלחמת ששת הימים.
במשך שנים שימש יפעת גם כגינקולוג, ובמסגרת פרויקט 80 שנה ל"ידיעות אחרונות", לפני כחמש שנים, סיפר יפעת כי כלל לא הבחין שצולם בתמונה. "כשפרצנו לכותל זה היה מרגש בצורה שקשה לתאר. חשבתי על סבי ז"ל, על ההיסטוריה שלו, שתמיד דיבר על הכותל. הוא לא היה לוחם ולא זכה לראות את הכותל בידינו, ולכן הרגשתי שזה הרבה בשבילו", הוא אמר.
לדבריו, "אני לא איש של תפילות אבל החיילים הדתיים התחילו להתפלל. אני נגעתי בקיר, הנחתי את היד שלי על האבנים. זה רגע שהולך איתי כל הזמן. כל אחד כתב את משאלת ליבו, ואז החדרנו את הפתקים בין החרכים בכותל".
רעות יפעת עוזיאל, בתו של יפעת, אמרה על אביה: "אבא שלי הוא גיבור ישראל. היה רופא למעלה מ-40 שנה. החל מפרוץ המלחמה נסע אחת לשבוע להתנדב בשדרות. מדינת ישראל הייתה יקרה לו מאוד. הוא בחר לקרוא לי רעות בגלל הקוד האתי של צה"ל שהיה נר לרגלנו במשפחה - חברות ואחוות לוחמים. מרגע פרוץ המלחמה אני ממשיכה לעשות למען החיילים - ואמשיך להתייצב ולעזור בכל מה שצריך. אבא נלחם למען המדינה, נתן את כולו למענה".
1 צפייה בגלריה
yk13989816
yk13989816
השחזור כעבור 52 שנה | צילום: דוד רובינגר