אם לא היינו עסוקים כל היום בנראות, תדמית, ושאר הדברים הכי שטחיים שאפשר לחשוב עליהם, גדי איזנקוט היה בראשות מפלגה עכשיו, אולי מוביל בסקרים. הראיון שלו ב"אופירה ולוינסון" היה כל מה שאפשר לבקש עכשיו ממנהיג ישראלי: שקט, ביטחון, נינוחות ויחד עם זאת מבט מפוכח לגבי המצב פה. בקיצור, מבוגר אחראי שאפשר לסמוך עליו. בסוף שבוע סוער שבו כולם במתח אם תהיה עסקת חטופים או לא, הראיון עם איזנקוט היה המקום היחיד שבו אפשר היה לקבל תשובות כלשהן - לגבי המחיר שנשלם ומידת ההיתכנות של העסקה. במהדורות כבר קשה לעקוב מה גורם ביטחוני הגיב לגורם מדיני, שהגיב לדבריו של הגורם הצבאי. זה גורם לכאב ראש.
1 צפייה בגלריה
yk13990301
yk13990301
בא לעבוד, לא למכור חלומות. איזנקוט.
איזנקוט אמר בראיון איתו דברים שלא נעים לשמוע, גם למי שתומך בעסקה בכל מחיר. המחיר שישראל תשלם יהיה כבד, המתווה כולל ויתורים כואבים. מצד שני, אין מה לעשות אלא לקחת את העסקה הזאת. בחיים אין דברים מושלמים, אין ניצחון מוחלט ואין הפסד מוחלט. ייקח זמן לנצח את חמאס, ייקח זמן לנצח את חיזבאללה ואין פתרונות קסם.
לאיזנקוט יש ביקורת על נתניהו ועל אופן ניהול המלחמה, אבל הוא לא נכנס בו בכל הכוח כפי שאולי היה מצופה ממנו. זה משהו שעלול לעצבן את מתנגדי הממשלה, כי הרמטכ"ל לשעבר בחר לחסוך במילים. מי שמחפש אצלו כותרות מפוצצות צפוי לאכזבה מתמדת. אנשים אוהבים לנכס לעצמם "ממלכתיות", אבל איזנקוט באמת מאמין בה ופועל לפיה. יש לקוות שזאת אינה הצגה בשביל סקר מנדטים.
אופירה ולוינסון אמרו לו שהוא לא מספיק פוליטיקאי, ניסו להקשות עליו עם זה, ובצדק, כי בכל זאת מי שרוצה להיות בכיר בממשלה צריך לעסוק גם ב"פוליטיקה קטנה". אבל איזנקוט לא בא לספק את הסחורה, הוא לא בא עם משפטים מהבית כמו פוליטיקאים אחרים, שתמיד מרגיש לגביהם שהם התאמנו על הסיסמאות מול המראה. אין בו ציניות, וזה מה שהפך את הראיון לחריג כל כך. ייאמר לזכות אופירה ולוינסון שהם לא עשו לאיזנקוט הנחות כלשהן. זה לא היה מגרש ביתי כמו הראיון ב"פטריוטים" עם בנימין נתניהו (ראיון כל כך דרמטי ומטלטל, שאף אחד כבר לא זוכר מה נאמר שם ובכלל שזה קרה).
העובדה שהוא אב שכול טרי הוזכרה רק בסוף הראיון, כי איזנקוט לא הגיע כדי לדבר על עצמו. ובכלל, לעיתים הראיון הרגיש כמו שיחה בפודקאסט על נושאים כבדים מאוד. אין לאיזנקוט בשורה, אין לו כותרות לתת. הוא יכול רק לדבר על המציאות הכואבת.

בקטנה

ובינתיים, בסקר של "אולפן שישי": 54 אחוזים מהנשאלים חושבים שהמלחמה עדיין לא הסתיימה בגלל שיקולים פוליטיים של נתניהו. נתון דרמטי לכאורה, אבל נדמה שסקרים בתקופה הזאת זה קצת כמו לעלות על המשקל כל יום במהלך דיאטה. אין שום דבר אמיתי שניתן להסיק מהנתונים, והכל משתנה כל רגע. קצת כמו לקבוע מי ינצח כשהתוצאה עדיין 0:0 ואנחנו עוד במחצית הראשונה.